A visszaélések miatt változtat a segélynyújtási feltéteken a szervezet, főleg a hivatásszerűen használt autók lesznek érintettek a változtatásban . írja a totalcar.hu.

Fotó: Jászai Csaba / MTI
Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a Standard klubtag esetén a Magyar Autóklub nem nyújt segélyszolgáltatást
- a személyfuvarozásra (például taxi),
- teherfuvarozásra,
- futárszolgálatra,
- autómentésre,
- oktató autóként,
- bérautóként,
- mentőként vagy rendőrségi szolgálat céljára használt járművekre. (A 3,5 tonna feletti teheruatók, az OT-s rendszámú autók, utánfutók, lakókocsik szintén nem tartoznak bele a körbe.)
Ha ilyen járműhöz hívják az autóklubos szakembert, akkor nem kötelező segítenie. „A klubtag részére felróható, meghiúsult szolgáltatás esetén – a 15 percen belül lemondott esetek kivételével – a MAK az ebből eredő kárának (így a kiszállási díj) megtéríttetésére jogosult a klubtaggal szemben” – derül ki a z új szolgáltatási feltételekből.Tehát, hiába klubtag valaki, ha a felsorolt autókhoz hív segítséget, akkor fizetnie kell.