Mintegy nyolcezer katás adózót keres meg a NAV, mivel 100 ezer forintot elérő nettó adótartozása van. Akinek az év végig ez így marad, elveszíti jogosultságát a kisadózó vállalkozások tételes adójára.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egyenként, levélben keresi meg azokat a vállalkozókat, akiknek 2025. november 30-án 100 ezer forintnál nagyobb nettó adótartozása van – figyelmeztet az Adóhatóság.

Így lehet befizetni a NAV-nak az adótartozást

A levelet nem érdemes figyelmen kívül hagyni, hiszen a kisadózó vállalkozások tételes adója, ismertebb nevén a kata szabályai szerint megszűnik az adóalanyisága annak, akinek ilyen mértékű tartozása az év utolsó napján is fennáll.

Fontos, hogy a tartozásba a 2025. december 31-ig még esedékessé váló tételeket is bele kell számolni.

Csak azok kapnak levelet a NAV-tól, akiknek 100 ezret meghaladó mínuszuk van, így ilyen esetben mindenképp érdemes ellenőrizni az adószámlát. Ez pár kattintással elérhető a NAV Ügyfélportálján.

Ezen a felületen online, bankkártyával azonnal be is fizethető a tartozás.

Még egy fontos funkció elérhető az Ügyfélportálon: itt lehet fizetési kedvezményt kérni, amennyiben gondot okoz a tartozás egy összegben történő rendezése.

A befizetésről nem kell külön értesíteni a NAV-ot: az Adóhatóság a tartozás rendezéséről automatikusan értesül, és így fennmaradhat a kataalanyiság. Ha azonban 2025. december 31-én a nettó adótartozás továbbra is meghaladja a 100 ezer forintot, a NAV határozatban szünteti meg az érintettek kataalanyiságát.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük