A minimálbér növekedésének összege számos más ellátás összegét, így a táppénzét is növeli. Kiszámolták, mennyivel.

A szakszervezetek és a munkáltatók megállapodása szerint bruttó 322 ezer forintra emelkedik a minimálbér 2026. január elsejétől. A 24.hu kiszámolta, mit jelent ez más ellátások, például az álláskeresési járadék, a táppénz, a GYOD és a GYED esetén.

Mint írják, a minimálbér 11 százalékkal emelkedhet, bruttó 290 800 forintról bruttó 322 800 forintra, azaz bruttó 31 200 forinttal, a garantált bérminimum 7 százalékos tervezett emelése a jelenlegi bruttó 348 800 forinthoz képest bruttó 373 200  forintra nőhet,

ami 24 ezer forintpluszt jelent bruttóban 2026-tól.

A táppénz és a gyed is nő a minimálbérrel

A minimálbér mindenkori összegéhez kapcsolódó ellátások is emelkednek ezzel együtt, ilyen például a táppénz, melynek összege a számítások szerint

2026-ban naponta 21 467 forintra növekszik.

az idei 19 387 forintos napi összegről. Emelkedik majd az álláskeresési járadék is, melynek maximuma a minimálbér napi összege. Míg ez idén 9 694 forint volt, jövőre 10 733 forintra emelkedik.

A Gyermekgondozási díj (GYED)  maximuma a minimálbér kétszeresének 70 százalékával megegyező összeg. A 2025-ös 407 137 forintos havi összegről 2026-ban havi

450 800 forintra növekszik.

Más ellátásokat is érint az összeg növekedése

A fentiek mellett a tartósan önellátásra, vagy tartós betegségük, súlyos fogyatékosságuk miatt az önmagukról való gondoskodásra nem képes kiskorú és felnőtt korú gyermekek után járó

gyermekek otthongondozási díja (GYOD)

összege is változik 2026-ban, ez ugyanis minden esetben a minimálbérrel megegyező mértékű. A jelenlegi bruttó 290 800 forint havi összeg tehát 322 800 forintra növekszik 2026-tól


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük