Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Kiderült, mit művelünk az interneten – Így vásárolnak a magyarok online


Az NMHH elemzése szerint 2023-ban sem sikerült visszatalálni az egészséges növekedési pályára a 2022-es évben megbicsaklott online kereskedelemnek.

Bár az online vásárlás továbbra is fontos a kiskereskedelemben, a szektor korábbi növekedése megtorpant. A beszámolók eredményei szerint 2023-ban a magyar internetezők 80 százaléka vásárolt online, leginkább ruhát vagy cipőt, majd egészséggel kapcsolatos termékeket, élelmiszereket és italokat, de a 2022-es megbicsaklás után továbbra sem talál vissza az egészséges pályára.A fiatal, 16-35 éves korosztályban a vásárlói arány csökkenése jellemző, különféle árucsoportokban. A divatáruk esetében a visszaesés minimális, míg az építőanyagok, barkácscikkek, járművek és alkatrészeik terén az online vásárlók aránya jelentősen csökkent. Azoknál az árucsoportoknál, ahol kisebb értékű, de gyakori vásárlások dominálnak, kevésbé érzékelhető a vásárlói visszaesés, míg a nagyobb értékű költéseknél bizonytalanság tapasztalható a 2022-es és 2023-as években.

Az online vásárlási szokásokat számos tényező befolyásolja.

A magasabb jövedelemmel rendelkezők nagyobb valószínűséggel vásárolnak járműveket és alkatrészeket online, míg az életkor és a nem hatással van az előnyben részesített termékcsoportokra. A fiatalabb korosztály divatcikkeket, kiszállított ételeket, élelmiszert, italt, könyveket, kozmetikumokat és elektronikai cikkeket rendel inkább online. Az idősebbek gyógyszereket preferálnak. A nők hajlamosabbak online rendelni ruhákat, cipőket, könyveket és kozmetikumokat, míg a férfiak elektronikai cikkeket, szerszámokat, barkács cikkeket és járműveket.

Kisebb városokban az online vásárlás főként ruhákra, kozmetikumokra és építőanyagokra terjed ki, míg nagyvárosokban élelmiszerre és készétel-kiszállításra koncentrálódik.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük