Hozzávetőlegesen 15 százalékos minimálbér-emelés várható januártól – árulta el az Indexnek Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár annak kapcsán, hogy lassan megtörténhet a munkavállalók és a munkáltatók közötti megállapodás a jövő évi béremelésről.

Jelenleg még zajlanak a tárgyalások a jövő évi minimálbér és garantált bérminimum emeléséről, az egyeztetésekről Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár az nyilatkozta a lapnak,
A FORMÁLIS ÉS INFORMÁLIS EGYEZTETÉSEK ALAPJÁN MOST NAGYJÁBÓL 15 SZÁZALÉK KÖRNYÉKÉN KÖRVONALAZÓDIK A MINIMÁLBÉR EMELÉS MÉRTÉKE.
A megállapodás a közeljövőben meg is születhet. Azt is kijelentette:
VANNAK OLYAN SZAKSZERVEZETEK, AMELYEK BŐVEN HÚSZ SZÁZALÉK FELETTI BÉREMELÉST SZERETNÉNEK, AZ ÁLLAMTITKÁR VISZONT ÚGY LÁTJA, HOGY EZ IRREÁLIS.
Orbán Viktor miniszterelnök korábban egyértelművé tette: most járulékcsökkentésre nem számíthatnak a munkáltatók. 2022. január 1-től a havi bruttó minimálbér összege 200 000 forint, a garantált bérminimum pedig 260 000 forint.
TEHÁT AZ ALKU JELENLEGI ÁLLÁSA SZERINT NAGYJÁBÓL 230-235 EZER FORINT KÖRÜL ALAKULHAT ABRUTTÓ MINIMÁLBÉR ÖSSZEGE.

