A Belügyminisztérium közölte, hogy 2024. január 1-jével 32,2 százalékkal emelkedik a pedagógus átlagbér. További részletek is kiderültek.A Belügyminisztérium közleményében az áll, hogy
a kormány döntése szerint 2024. január 1-jével 32,2 százalékkal emelkedik a pedagógus átlagbér, a pályakezdő gyakornokok fizetése pedig a pedagógusok új életpályájáról szóló törvényben a 2023. évre rögzített 400.000 Ft-os illetményhez képest 528.800 Ft-ra emelkedik és ennél kevesebbet más pedagógusok sem kereshetnek. A kormány határozatban rendelkezik arról, hogy az emelt bérek februári kifizetéséhez szükséges források biztosítása a központi költségvetés terhére az állami, egyházi és magánintézmények fenntartói részére is megtörténjen.
A tárca kitért arra is, hogy „a pedagógus minősítés és az intézményi tanfelügyelet eljárásait is újraszabályozzák. Erre azért van szükség, mert az adminisztrációs terhek csökkentése érdekében a pedagógus tanfelügyelet és az intézményvezetői tanfelügyelet megszűnik, az új szabályok értelmében pedig a pedagógus minősítés is önkéntessé válik, az előmenetelhez szükséges gyakorlati idő pedig jelentősen csökken”.
A közleményben arról is olvashatunk, hogy a 2024. január 1-jétől alkalmazandó új bérsávok szerint a pedagógus havi illetménye nem lehet kevesebb
- Pedagógus I. besorolás esetén 538.000 forintnál,
- Pedagógus II. kategóriában 555.000 forintnál,
- Mesterpedagógusnál 630.000 forintnál,
- Kutatótanár esetében pedig 750.000 forintnál.
A belügyi tárca javaslata a mesterfokozat meglétét további 2 százalékos, a matematika, digitális kultúra, természettudomány-környezettan, fizika, kémia, biológia, földrajz szakos szakképzettséget pedig az e tantárgyakat tanító pedagógusok vonatkozásában további 4 százalékos illetményemeléssel ismerné el.
A kormány sokáig az uniós források érkezéséhez kötötte a 10 százaléknál magasabb béremelést. December közepén érkezett a bejelentés, hogy 10 milliárd eurónyi uniós forráshoz juthat Magyarország.
