
The Michelin Uptis Prototype is tested on a Chevrolet Bolt EV Wednesday, May 29, 2019 at the General Motors Milford Proving Ground in Milford, Michigan. GM intends to develop this airless wheel assembly with Michelin and aims to introduce it on passenger vehicles as early as 2024. (Photo by Steve Fecht for General Motors)
A légmentes gumiabroncsok (angolul „airless tires”) már régóta léteznek, de eddig nem alkalmazták széles körben személyautókban. A gumik legnagyobb előnye – nem meglepő módon – hogy nem eresztenek le.
A légmentes abroncsok kialakításuktól függően könnyebbek és hatékonyabbak is lehetnek hagyományos társaiknál. A hagyományos gumiabroncsok gyakran rövid élettartamúak és nehezen újrahasznosíthatóak, ami jelentős mennyiségű hulladékot eredményez.
A francia Michelin cég egyike azoknak a gyártóknak, akik komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy légmentes gumiabroncsokat vezessenek be a személygépkocsik piacára.
A MICHELIN NEMRÉG MEGERŐSÍTETTE, HOGY TÁRGYALÁSOKAT KEZDETT ARRÓL, HOGY UPTIS LÉGMENTES GUMIABRONCS-TECHNOLÓGIÁJÁT TESLA JÁRMŰVEKEN TESZTELJÉK.
Nem ez lenne az első alkalom, hogy a Michelin teszteli légmentes abroncsait elektromos járműveken. Már 2019-ben is végeztek hasonló kísérleteket Chevy Bolt EV-ken. Akkoriban azt nyilatkozták, hogy reményeik szerint 2024-re már elérhető lesz ez az innovatív technológia.