Fotó: pcforum.hu

Kezdjük egy jó hírrel, még akkor is, ha a minimálbér és a garantált bérminimum emelésének ténye az év kezdetén aligha nevezhető újnak, mert tavaly december 1-től emelkedett mindkettő.

Fotó: pcforum.hu

Az előbbi 266 800, az utóbbi 326 000 forintra. A megnövelt összegek érdemi hatásukat ebben az évben fejtik ki. Mindezt megtoldhatjuk azzal, hogy ezek az intézkedések komoly bérfelhajtó hatást fejtenek ki, így azzal számolhatunk ebben az évben, hogy a 10-11 százalékos átlagos bérnövekedés várható a munka világában. Fontos, hogy a minimálbér és a garantált minimálbér emeléshez kapcsolódóan több tucat járulék és ellátás változik, köztük olyan juttatások is nőnek, mint a táppénz és a gyed összege. Ez az év pedig a fentieknek is betudhatóan elhozza a reálbérek emelkedését – írja a Népszava.hu.

Jelentős mértékbe változnak a közúti áruszállítás díjtételei is. Az uniós jogharmonizációs intézkedések, valamint a környezetvédelmi költségek beépítése miatt a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének előrejelzése alapján megközelítőleg 20-25 százalékot drágulhatnak a áruszállítás díjai. Ebben szerepet játszik az ágazatban tapasztalt jelentős béremelés és a gázolaj árának növekedése is. A fuvardrágulás tovagyűrűző hatásai egyelőre nem ismertek, de nagy része beépül a termékek árába.

Nem okozhat meglepetést, hogy januárban drágulnak a postai szolgáltatások díjai. Az elsőbbségi levél ára 300-ról 330-ra, a nem elsőbbségieké 210-ről 230 forintra nő. A tértivevényes szolgáltatások ára 45 forinttal lesz több, mint tavaly. Fontos, hogy mostantól megszűnik a illetékbélyeg.

Változnak a telefonálás költségei, ez érinti a vonalas és a mobilszolgáltatásokat is. A áremelkedések ebben az esetben nem az év elejétől, hanem márciustól lépnek életbe, és a szolgáűltatók az előző évi infláció mértékével növelhetik a díjaikat. A pénzromlás tavalyi éves mértékének hivatalos bejelentése várat magára. Előzetesen annyit tudni, hogy ez a 17-18 százalékos tartományban lesz. Nem szorosan tartozik ide, de az elvált szülők esetében a tartásdíj összegét az éves inflációval szokás korrigálni január elsejétől.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük