A Facebook anyavállalata, a Meta Platforms megállapodást kötött a VNTANA e-kereskedelmi technológiai céggel, ennek köszönhetően a vállalatoknak lehetőségük nyílik arra, hogy háromdimenziós hirdetéseket jelenítsenek meg Facebookon és Instagramon – írja a haszon.hu.
A VNTANA-val való együttműködés révén a márkák feltölthetik termékeik 3D-s modelljeit a Facebookra és az Instagramra, és egyszerűen hirdetésekké alakíthatják azokat-olvasható a vállalat sajtóközleményében.
Ez a lépés egy új mérföldkő a metaverzumban való reklámozásban
-mondta Ashley Crowder, a VNTANA vezérigazgatója.
A metaverzum alapkövét képezik a kiterjesztett (AR) és a virtuális (VR) valóság eszközök, melyek segítségével a jövő felhasználói beléphetnek a digitális élettérbe. Kis túlzással ezeken a technológiákon múlik a projekt sikere, éppen ezért a Meta a közelmúltban a Modiface és a PerfectCorp AR eszközökkel foglalkozó cégeket is bevonta a fejlesztésbe. Ezek a vállalatok jelenleg azon dolgoznak, hogy a szépségipari és kozmetikai márkák könnyebben futtathassák 3D-s és AR-hirdetéseiket a különböző digitális környezetekben.
A metaverzum alapvetően egy kiterjesztett, térbeli internet. Ez egy lehetőségekkel teli új világ, melynek alapját a termékek megfelelő 3D-s modelljei adják
-fogalmazott Crowder.
Azok a Facebook- és Instagram-felhasználók, akik asztali számítógépükön vagy telefonjukon böngészés közben háromdimenziós hirdetéssel találkoznak, interakcióba léphetnek a reklámozott termékkel. Ha például egy táska hirdetését látják, mozgathatják a képet, így minden szögből megvizsgálhatják az árucikket.
A vezérigazgató kifejtette, a hirdetőknek újra kell formázniuk 3D-s fájljaikat, hogy kompatibilisek legyenek a Meta rendszerével. A vállalatok ezt mindenféle technikai tudás nélkül megtehetik a VNTANA rendszerén keresztül.