Rengeteg veszteséget okoz a webáruházaknak, hogy az utánvéttel, vagyis utólagos fizetéssel megrendelt csomagok egy részét nem veszik át a címzettek.
Magyarországon még mindig nagyon népszerűek azok az online vásárlások, amikor csak átvételkor kell kifizetnie a vevőknek. Ez azonban sokszor problémához vezet.
Az InfoRádióban Zabari István, az E-Commerce Hungary alelnöke azt mondta fájó pont, amikor a fogyasztó, minden értesítés ellenére, jelzés nélkül nem veszi át a csomagot, ugyanis ilyenkor a webáruháznak kell kifizetnie az oda- és visszaszállítás díját, illetve a csomagolási költséget, ami nettó 3-4 ezer forint is lehet a munkaerődíjjal együtt. Ez az utánvétes vásárlások 1-5 százalékát érinti – írta az Infostart.
Az Utánvét Ellenőr nevű program azonban jelentősen csökkentheti a kereskedők kockázatait – hívta fel a figyelmet az e-kereskedelmi szektor szereplőinek érdekeit képviselő szervezet alelnöke. A szolgáltatással – korábbi vásárlásai alapján – már azelőtt ellenőrizhető a fogyasztó reputációja, hogy le tudná adni az utánvétes rendelését. Ezáltal a notórius át nem vevők nem élvezhetik a kereskedő kvázi megelőlegezett bizalmát, és csak előreutalással vásárolhatnak mindaddig, amíg a vásárlásaik alapján pozitív visszajelzések nem érkeznek róluk.
Jelenleg már 1300 webáruházban működik a szoftver, és „tökéletesen teszi a dolgát”.