A szakszervezeti javaslat szerint a minimálbér bruttó 215 ezer és 225 ezer forint lehetne 2023-ban.
Bár a minimálbér és a garantált bérminimum 2023-as összegéről, várhatóan csak ősszel kezdődnek el az érdemi egyeztetések, a szakszervezeteknek és a munkáltatói érdekképviseleteknek már június közepéig javaslatot kellett tenniük a kötelező legkisebb bérek meghatározásához vezető eljárásrendre – írja a Magyar Nemzet.
A Munkástanácsok Országos Szövetségének elnöke a lapnak azt mondta, a szakszervezeti javaslat szerint jövőre 8–12 százalék közötti mértékben emelkedne a minimálbér és a garantált bérminimum. Fontos cél, hogy a legkisebb bérek értékállók maradjanak, ezen felül a gazdaság teljesítményét a munkavállalók keresetének emelkedése is tükrözze.
A friss előrejelzések szerint 2023-ban az infláció visszatérhet a három és öt százalék közötti sávba, a GDP növekedése pedig öt százalék körül alakulhat. Ezek alapján jövőre legalább nyolc, de akár tizenkét százalékkal is nőhetne a minimálbér és a garantált bérminimum összege. Ezzel a minimálbér bruttó 215 ezer és 225 ezer forint lehetne 2023-ban, míg a garantált bérminimum akár 280-290 ezer forintra is emelkedhetne.
Magyar Nemzet
fotó: pixabay
