Rekordokat döntöget a használtautó-piac, tavaly 909 ezer személygépkocsi cserélt gazdát – derül ki a Datahouse adatai alapján. Egy tatabányai használtautó-kereskedés vezetője úgy véli: a kereslet szinte kizárólag az olcsóbb, egymillió forint alatti járművekre összpontosul.

auto business, car sale, deal, gesture and people concept – close up of dealer giving key to new owner and shaking hands in auto show or salon
Nagy általánosságban jó, ár/érték arányban megfelelő, megbízható autóra vágynak a magyarok, ám ha felmerül a használt autó vásárlása, némi szerencse is kell ahhoz, hogy valóban egy remek gépkocsi tulajdonosai lehessünk. Az elmúlt években több okból is elmaradt a várva várt roham a kereskedőknél, de a 2024-es esztendő „eredményeire” egyáltalán nem lehet panaszkodni, felpörgött a használtautó-piac.
A joautok.hu vezérigazgatója, Halász Bertalan szerint tavaly a lakosság bepótolta az előző időszakban elmaradt járművásárlásokat, igaz, új autó helyett – anyagi szempontból és óvatosságból – inkább a használt kocsikat, mintsem az új gyártású járgányokat keresik a vevők.
Bereczki Gábor, egy tatabányai használtautó-kereskedés vezetője lapunknak elmondta: valóban növekedett a kereslet, ugyanakkor árfekvés szempontjából az olcsóbb kocsik iránt érdeklődnek a potenciális vásárlók. Tény viszont, hogy kevés jó minőségű, fiatal autó van a piacon – az importra a továbbra is magas forint/euró árfolyam miatt nem nagyon lehet számítani –, így a választék zöme a korosabb autókból áll. A kereskedésbe betérő érdeklődők 80-90 százaléka is idősebb járműveket kíván megvásárolni. Ez a jelenség egyébként nem egyedi, országszerte megfigyelhető, mindez pedig hozzájárul az átlagéletkor folyamatos emelkedéséhez.
– A vevők olyan autót szeretnének, ami elviszi őket A pontból B-be, jellemzően munkába járásra, illetve bevásárlásra használnák. Ezekre a célokra bőven elég egy fél-egymillió forintos jármű – magyarázta Bereczki Gábor. Hozzátette: kereskedésük vizsgaállomásként is működik, így tapasztalja, hogy az eredetiségvizsgára érkező 20 kocsi közül átlagosan mindössze egy olyan van, mely 10 évnél fiatalabb.
Bereczki Gábor kitért rá: a kereskedők sincsenek könnyű helyzetben, hiszen hiába szeretnének 3-4 éves, jó minőségű autót beszerezni, egyrészt nem biztos, hogy lenne rá fizetőképes kereslet, másrészt a piacon alig-alig található ilyen gépkocsi.
– Ha a márkákat nézzük, akkor az Opelek, a Suzukik és a Fordok a legkeresettebbek, üzemanyag szempontjából pedig a benzinmotoros járműveket viszik – tette hozzá.
Like this:
Like Loading...