Érkezik az emelt minimálbér és a szakmunkás minimálbér. Ez közvetlenül nagyjából egymillió munkavállalót érint, és közvetve pedig legalább még ennyit – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője, a kormány Facebook-oldalán megjelent videóban.
Palóc André magyarázata szerint „a minimálbéremelés ugyanis más munkavállalók bérére is tolóhatással van”.
A szóvivő emlékeztetett, tavaly hároméves bérmegállapodás született, így összesen 40 százalékkal emelkedik a minimálbér. Az idei 9 százalékos emelést jövőre 13, az azt követő évben pedig 14 százalékos emelés követi.
Palóc André jelezte: 2010 óta a minimálbér közel a négyszeresére, 73 500 forintról 290 800 forintra emelkedett. A garantált bérminimum pedig több mint három és félszeresére nőtt. 2010-től a reálbérek is folyamatosan növekednek, tavaly a legkisebb és a közepes keresetű emberek átlagkeresete nőtt a legnagyobb mértékben – tette hozzá.
A szóvivő aláhúzta, a háború és a brüsszeli szankciók okozta magas inflációt az elmúlt hónapokban sikerült letörni, aminek köszönhetően 2024-ben 9,4 százalékkal nőtt az átlagkereset, és idén is érdemi reálbér-emelkedéssel számolnak.
Jelezte, a béremelés a közszférában is folytatódik, az elmúlt években többszörösére nőtt az orvosok és az ápolók bére, valamint jelentősen emelkedett a rendőrök és a katonák fizetése. Idén pedig ismét nagyot nőtt a tanárok, tanítók és óvónők bére – emelte ki. Hozzátette, a gazdaság erősödése további béremelésre teremt lehetőséget.
Palóc André felhívta a figyelmet a családi adókedvezmény duplázására, a dolgozó fiataloknak pedig az szja-mentes jövedelem mellett a négymillió forintos munkáshitel lehetőségére is.
Azt mondta, elindult a fordulat a háború és a brüsszeli szankciók okozta gazdasági sokk után, a kormány intézkedéseinek köszönhetően pedig idén tovább javul a gazdaság és a családok helyzete.
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.