Jelenleg a minimálbér havi bruttó 290 800 forint, a garantált bérminimum pedig 348 800 forint. A kormány tervei szerint 2026-ban a kötelező legkisebb bér bruttó 328 600 forintra emelkedik, ami az idei, 15 százalékos személyi jövedelemadóval és 18,5 százalékos társadalombiztosítási járulékkal számolva körülbelül 218 ezer forintos nettót eredményez. A pontos összeg a bérszámfejtési kerekítésektől és az esetleges szabályváltozásoktól is függhet – írja a Világgazdaság.

A fiatalok és az anyák biztosan örülhetnek majd

A tényleges nettó jövedelem egyénenként magasabb lehet a különféle kedvezményekkel, például a 25 év alattiak szja-mentességével, a többgyermekes anyák adókedvezményeivel, vagy a tovább bővülő anyai adómentességi szabályokkal számolva.

Fontos azonban, hogy a 2026-os emelésről még nincs kormányrendelet; a végleges béradatokat általában az év végén, és mindenképpen a Magyar Közlönyben hirdetik ki. A kormányzati megállapodás szerint 2027-re a minimálbér célösszege bruttó 374 600 forintra nő.