cafeteria_mti

Évi százezer forintot kedvezményesen adózó, béren kívüli juttatás formájában adhatnak a munkáltatók a munkavállalóiknak jövőre, miután mai ülésén az Országgyűlés elfogadta az ezt a módosítást is magában foglaló adótörvénycsomagot. Új adómentes juttatásként nyújtható a dolgozók számára az egészségügyért felelős miniszter által meghatározott egészségügyi ellátás. Többe kerül viszAlaposan átszabta a törvényalkotási bizottság az adótörvénycsomag zárószavazása előtt pár nappal a parlament elé terjesztett összegző módosító javaslatában 2017-re a béren kívüli és az egyes meghatározott juttatások adózási feltételrendszerét. A változtatások legfontosabb eleme, hogy évi százezer forintot meg nem haladó pénzösszeg béren kívüli juttatásnak minősül jövőre, ami után nem a magánszemélynek kell a közterheket megfizetnie, hanem a munkáltatót terheli az összeg 1,19-szerese után a 15 százalékos személyi jövedelemadó és 14 százalékos egészségügyi hozzájárulás.

A törvény előírása „pénzösszegre”, vagyis akár készpénzben, akár banki utalás révén történő juttatásra vonatkozik majd, ami azt is jelenti, hogy a rendelkezést az utalvány formájában adott juttatásra nem lehet alkalmazni.

A munkáltató és a munkavállaló fogalma nem változik, azaz munkáltatónak minősül a társas vállalkozás is, és munkavállaló a munka törvénykönyvéről szóló törvény előírásai szerint a munkáltatónál másik munkáltató utasítása alapján a munkaszerződésében rögzített munkahelytől eltérő helyen munkát végző munkavállaló, valamint a társas vállalkozás személyesen közreműködő tagja is.ont a munkáltatóknak, ha a korábban megszokott juttatásokat – mint például üdülési szolgáltatást, munkahelyi étkeztetési, iskolakezdési támogatást, helyi utazási bérletet, önkéntes kölcsönös biztosító pénztári, illetve képzésiköltség-hozzájárulást – szeretnének adni a munkavállalóknak.

adozona


By

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük