Közzétette - Kategória - Magyarország hírei - Bűnügyi - Gazdasági - Politikai hírek

Megszólalt a Mol-vezér: üzemanyaghiány lehet, ha marad a benzinárstop


Miután Hernádi Zsolt több kormánytaggal egyeztetett, arról beszélt, hogy üzemanyaghiány lehet, ha marad az ársapka. A Mol-vezér ezért javaslatokat tett a kormánynak, és célzott arra, hogy milyen szigorítások képzelhetők el. Konkrét bejelentés a szombati, rendkívüli kormányinfón várható.

Fotó : MTI

A Mol-vezér Hernádi Zsolt szerint, ha az ársapka továbbra is változatlan formában fennmarad, akkor nem érkezik az országba import üzemanyag. A cégvezető erről pénteken tett váratlan bejelentést, miután találkozott Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszhterrel és Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterrel. Hernádi a megbeszélés után azzal állt elő, hogy

üzemanyaghiány lehet, ha marad az ársapka.

A minisztereket tájékoztató megbeszélés után Hernádi azt mondta, a kormány tudomásul vette ezt a tájékoztatást. Közölte: arra kérte a kormányt, hogy minél előbb döntsön. Véleménye szerint

olyan lépéseket kell minél hamarabb meghozni, hogy szűküljön az ársapkával kedvezményezettek köre olyan mértékben hogy a kereskedőknek újra megérje Magyarországra dízelt behozni.

Hernádi Zsolt a százhalombattai finomító hétfői leállításáról megjegyezte, ez egy tervezett lépés. Áprilisban lett volna a leállás, de az üzemanyagfogyasztás olyan mértékben megnőtt abban az időben – a kormány árintézkedései és néhány ezzel kapcsolatos visszaélés miatt -, hogy a leállást augusztusra halasztották.

A Mol elnök-vezérigazgatója felhívta a figyelmet az ország környezetében kialakult rendkívüli helyzetre is. Kifejtette: háború van az egyik Magyarországgal szomszédos országban, amely mindent megtesz azért, hogy bárhonnan tudjon alapvetően dízelt, de bármilyen kőolaj származékot vásárolni.

Május közepe óta nem működik Ausztriában a schwechati finomító, ahol egy tervszerű leállásnak a visszaindítása nem sikerült; a finomító visszaállása az OMV hivatalos tájékoztatása szerint ősz előtt nem várható. Ráadásul a múlt héten is történt egy nem várt esemény: Csehország két finomítója közül az egyik leállt. Mindezek mellett arra is kitért, hogy a szankciós lépések következtében Európában fokozatosan próbálják meg az orosz dízelt kiváltani, kiszorítani és máshonnan behozni üzemanyagokat, ezek a lépések azonban logisztikailag komoly problémák elé állítják az olajvállalatokat.