Ha a szochó ismét csökken, a minimálbér 169 ezer forintra, a garantált bérminimum pedig 221 ezer forintra növekedhet. Márpedig ez olvasható ki a konvergenciaprogram részleteiből az Mfor cikke szerint.
Beregből a Beregért, a Bereg szívéből!
Ha a szochó ismét csökken, a minimálbér 169 ezer forintra, a garantált bérminimum pedig 221 ezer forintra növekedhet. Márpedig ez olvasható ki a konvergenciaprogram részleteiből az Mfor cikke szerint.
Az év eleji megállapodás rögzítette azt is, hogy ha a kormány újabb 2 százalékponttal csökkenti a szociális hozzájárulási adót (szocho), akkor a minimálbér is emelkedhet még egy százalékkal.
Az Európai Bizottsághoz nemrég benyújtott konvergenciaprogramban pedig az áll, hogy „a költségvetési mozgástér figyelembe vételével 2016 és 2020 júliusa között összesen 11,5 százalékponttal mérséklődött a szociális hozzájárulási adó kulcsa. A 2020. júliusi csökkentéskor a versenyszféra reálbér növekedése ugyan nem érte el a megállapodásban foglalt szintet, azonban a koronavírus okozta válság hatásainak mérséklése érdekében a Kormány ettől eltekintve 2 százalékponttal tovább csökkentette a szociális hozzájárulási adó kulcsát a munkahelyek megóvása érdekében. A következő években várhatóan még két alkalommal kerülhet sor további adócsökkentésre.”
Vagyis idén és jövőre is sor kerül a szocho további, összességében 3,5 százalékos lefaragására. Így jönne ki a 2016-ban megcélzott 12 százalékos szochó.
Mindez azt jelenti, hogy idén júliusban újabb 1 százalékos emelés jöhet a legkisebb béreknél, így a minimálbér 169 ezer forintra, a garantált bérminimum pedig 221 ezer forintra növekedhet.