Fotó: Napi.hu

Elfogadta a vendégmunkások foglalkoztatását érintő jogszabály az Országgyűlés, így törvénybe foglalták a vendégmunkások magyarországi foglalkoztatásának szabályait.

Fotó: Napi.hu

Az Országgyűlés 135 igen, 47 nem és 10 tartózkodó szavazattal elfogadta a vendégmunkások magyarországi foglalkoztatásáról szóló törvényt, amely a harmadik országbeli állampolgár fogalmától megkülönböztetve, speciális foglalkoztatotti kategóriaként határozza meg a vendégmunkás fogalmát és a rá vonatkozó szabályokat.

A NOVEMBER 1-JÉN HATÁLYBA LÉPŐ JOGSZABÁLY SZERINT A VENDÉGMUNKÁSOK MUNKAVÁLLALÁSI CÉLBÓL 180 NAPON BELÜL 90 NAPOT MEGHALADÓ BEUTAZÁSI ÉS TARTÓZKODÁSI JOGOT KAPHATNAK.

A beutazás és a 90 napot meghaladó tartózkodás feltétele, hogy a vendégmunkásnak legyen érvényes úti okmánya, megfelelő szálláshelye, a megélhetéshez szükséges pénzügyi háttere, valamint megfeleljen a közbiztonsági, nemzetbiztonsági szempontoknak. A vendégmunkás tartózkodási engedélye legfeljebb 2 évre lesz érvényes, és 1 évvel hosszabbítható meg.

Ám az érvényes tartózkodási engedéllyel rendelkező vendégmunkás a hároméves maximális időtartamon túlmenően ismét kérelmet nyújthat be, ha továbbra is eleget tesz a törvényben foglalt feltételeknek.

A SZABÁLYOK NEM ENGEDIK MEG A VENDÉGMUNKÁSOK CSALÁDEGYESÍTÉSÉT, ILLETVE LETELEPEDÉSÉT SEM.

A törvény felhatalmazást ad a kormánynak, hogy rendeletben határozza meg a vendégmunkások beutazásával, tartózkodásával és foglalkoztatásával kapcsolatos részletszabályokat. Továbbá miniszteri rendeletben határozhatják meg az évente foglalkoztatható vendégmunkások összlétszámát, azokat a foglalkozásokat, amelyekben vendégmunkás Magyarországon nem foglalkoztatható, és azon, Magyarországgal nem szomszédos, Európai Gazdasági Térségen kívüli országok listáját, ahonnan vendégmunkás foglalkoztatható.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük