Közzétette - Kategória - Szatmár - Szabolcs - Rétköz térség hírei

A következő években nem történik érdemi beavatkozás a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon

A MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylésére adott válaszából kiderül, hogy nem túl sok jóra számíthat a 110-es vasútvonal utazóközönsége.

A 110 sz. vonalon a 2022-ben és 2023-ban végzett karbantartási munkák (szórványos aljcsere, síncsere, furatjavítás) nem eredményezik sebességkorlátozások megszüntetését, a munkák célja a jelenlegi sebesség fenntartása, a pálya műszaki állapotának megőrzése, javítása, a romlási folyamat lassítása, vasúti pályában lévő aljak élettartamának növelés.

A MátészalkaLeaks csoport, mint írták:

elfogadhatatlannak tartja ezeket a „célokat”, ezért az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz fordultunk, hogy állami, esetleg Európai Uniós források felhasználásával tervezik-e a Mátészalka-Debrecen vasútvonal rehabilitációját.

Közben 1 milliárd forintból rehabilitálják a térségünkben lévő Debrecen-Nagykereki vasútvonalat, ahol a vasútvonal mentén lévő települések polgármesterei egyöntetűen kiálltak a vasút fontossága, a felújítás halaszthatatlansága mellett. A közös lobbitevékenységnek meg is lett az eredménye.