Sok figyelmeztetés, és büntetés volt azért, mert a járművezetők nem használták a világítóberendezéseket. A kerékpárosnak nem kötelező nappal, és jó látási viszonyok között kivilágítani a járművét, de szürkület előtt, és rossz látási viszonyok mellett, (például egy szürke, esős napon), nagyon is indokolt. Erről saját magának kell meggyőződnie, és megtennie mindent, hogy a lehető legjobban észlelhesse a többi közlekedő. Hogy miért? Mert így kisebb eséllyel fogják elütni, vagy elsodorni. Szerintem még mindig nagyon nagy tömeg közlekedik az utakon akár gyalog, akár bármilyen közeledési eszközzel, aki úgy gondolkodik, hogy majd a többiek vigyáznak rám, és ennek tudatában féktávolságon belül lelépnek a gyalogátkelőhelyre, kitámolyognak kerékpárjukkal a védett útra az autó elé. Aztán megy a felháborodás, ha egy közlekedőtárs esetleg kifejezi nemtetszését a veszélyes akcióért. Jól be kellene vésni az eszükbe, hogy túlélésük záloga az utakon elsősorban a saját kezükben van, ezért fülhallgatót ki, érzékszerveket felélénkíteni, és arra figyeljünk, amit csinálunk, mert így kerülhetjük el legjobban a balesetet.
Látszani motoron is kell
Már évtizedek óta a legelterjedtebb motorkerékpároknál megszűnt a világításkapcsoló, tehát amikor ráadjuk a gyújtást, akkor azonnal felvillan a tompított fényszóró. Ez bajt hozhat a gyenge akksival elindulók fejére, de nagy segítség azért, hogy soha ne maradjanak kivilágítatlanok. Mert remélem, senkinek nem kell magyarázni, hogy mennyire fontos egy kicsi, és gyorsan mozgó járművön a világítás nappal, jó látási viszonyok között is. Ennek ellenére, akik régebbi járművel közlekednek, sokszor elfelejtik, hogy felkapcsolják a világítást, ezért ritkán, de előfordul kivilágítatlan motoros, aki nagyon megijed, ha esetleg elé kanyarodnak. Ugyanez a helyzet a feltűnő színű védőfelszerelésekkel. Még mindig sok a fekete, vagy szürke bukósisak, és a sötét színű motoros kabát. Pedig egy rikító színűt sokkal hamarabb észlel a többi közlekedő. Ha lehet választani, akkor viseljünk feltűnő színeket kerékpáron, és motorkerékpáron is, mert biztosan nem marad el a kívánt hatás, jól láthatóak leszünk, ami higgyék el nekem, biztonságérzetet ad. A fényvisszaverő mellény használata kötelező a gyalogosoknak éjjel, és rossz látási viszonyok között lakott területen kívül, kerékpárral közlekedve pedig ne azért vegyük fel, mert erősen ajánlott, hanem azért, hogy megadjuk az esélyét a főúton közlekedőknek arra, hogy időben észleljenek minket. A felelősségteljes közlekedés legyen a központban kétkeréken is!
… hogy mindenki hazaérjen!