Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Rengeteg vasútvonalon nőhet a menetidő országszerte, így a Nyíregyháza és Vásárosnamény vonalon is


Idén elmaradt a a MÁV jövő évi menetrendjéről történő társadalmi egyeztetés, amely az elmúlt években a Közlekedő Tömeg Egyesület szorgalmazására általánossá vált. Az egyesület a közösségi oldalán közölte, hogy várhatóan mely vasútvonalakon fog nőni a személyszállító vonatok menetideje.

Vásárosnamény vasútállomása

Nőnek a vasúti menetidők decembertől, a szegedi, debreceni, békéscsabai InterCityk is lassabbak lehetnek a menetrend-tervezet szerint – olvasható a Közlekedő Tömeg Egyesület közösségi oldalán.

A szervezet az írja: az elmúlt években az egyesület nyomására általánossá vált a jövő évi menetrend társadalmi konzultációra bocsátása nyaranta, idén ez elmaradt. Várhatóan számos vasútvonalon jelentősen nőni fog a személyszállító vonatok menetideje.

Bár a közzétett menetrendábrák hangsúlyozottan tervezetek, azoktól a végleges menetrend több ponton eltérhet majd, jól jelzik azonban, milyen menetrendi változások várhatóak országszerte a következő időszakban.

A teljesség igénye nélkül több vasútvonal is szerepel a felsorolásukban:

  • A Pápa-Csorna vasútvonalon 6 perccel nő a menetidő mindkét irányban.
  • A Kaposvárról induló kora délutáni diákvonat várhatóan 20, a délutáni ingázó 10 perccel indul korábban. Siófok felől is előrehozott indulásokra kell számítani, a diákvonat 13 perccel előbb közlekedik, a fél hatos pedig 10 perccel később. A reggeli ingázó szerelvény 11 perccel, a délutáni diák pedig 7 perccel később ér Kaposvárra, mint tavaly.
  • A Gemenc InterRégió Székesfehérvárról 4 perccel hamarabb indul.
  • Miskolc-Tornanádaska között 17 perccel nő a menetidő.
  • A Nyugati pályaudvartól Debrecenig 3 perccel nő a menetidő.
  •  Debrecen és Nagykereki között 17 perccel nő a menetidő.
  •  Nyíregyháza és Vásárosnamény között 8 perccel nő a menetidő.
  •  A békéscsabai InterCityk menetideje 4 perccel nő.
  • A Szegedi InterCityk menetideje 7 perccel, 2 óra 33 percre nő.
  • Szeged-Békéscsaba vasútvonalon Hódmezővásárhely-Orosháza között 32 percre nő a menetidő, kétóránként marad közvetlen Szeged-Békéscsaba vonat.

Az egyesület úgy véli, hogy a fentieken túl bizonyosan kerülnek még olyan változtatások a jövő évi menetrendbe, amelyek komoly hatással lehetnek majd azokra, akik kitartanak a fenntartható közösségi közlekedés mellett. „Ezúton is kérjük a szolgáltatást megrendelő Minisztériumot, hogy az előző évek gyakorlatának megfelelően folytasson társadalmi egyeztetést a menetrend átalakításáról, a jól ismert és gyakran hangoztatott üzemeltetési szempontokon túl ismerje meg bátran az utazóközönség elvárásait is – írják.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük