Közzétette - Kategória - Magyarország hírei - Bűnügyi - Gazdasági - Politikai hírek

Rengeteg problémába ütköznek a magyar vásárlók – változást kezdeményeznek a fogyasztóvédelem területén


Sok jogszabály-módosításra lesz szükség a jövőben a fogyasztóvédelem területén, ezért is vette át az irányítást az Igazságügyi Minisztérium. Egymásnak teljesen ellentmondó és az uniós joggal is ellentétes jogszabályok születtek, amelyeket muszáj rendbe tenni – mondta a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) szóvivője az infostart.hu érdeklődésére. Kispál Edit szerint az Igazságügyi Minisztérium jogászai pontosan látják a problémákat, és már jelezték is, hogy korrigálni kell ezeket.

A június végi egyeztetésről szólva örömtelinek nevezte, hogy a területért felelős minisztérium hajlandó volt civil szervezetekkel szóba állni. Ugyanis az elmúlt években erre egyáltalán nem volt példa. Kispál Edit nagyon konstruktívnak nevezte a megbeszélést, ahol a minisztérium képviselői nyitottak voltak a FEOSZ által felvetett problémákra.

Ezek közül a szóvivő kiemelte, hogy

a fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek jelenleg a teljes ellehetetlenülés fázisában vannak.

Ez nemcsak anyagi értelemben igaz, hanem abból a szempontból is, hogy a társadalmi szervezetek az utóbbi időben már nem vehetnek részt a békéltető testületekben. Nincsenek már ott a fogyasztói oldal azon képviselői, akik évtizedeken keresztül szakértőként segíthették a vásárlókat – panaszolta Kispál Edit.

Ám még ennél is sokkal fontosabb problémának nevezte azt, hogy az alternatív vitarendezési fórumok jelenleg egyáltalán nem felelnek meg az uniós elvárásoknak, irányelvek. Ez is összefüggésben van azzal, hogy meg kell erősíteni a fogyasztóvédelmi társadalmi szervezeteket.

“Az emberek nem érzik, hogy Magyarországon erős fogyasztóvédelem lenne.

Bárkinek bármilyen problémája van, össze-vissza telefonálgat, mire egyáltalán kiderül számára, hogy kihez fordulhat a panaszával” – mondta. A szóvivő emlékeztetett rá, hogy régebben emblematikusan ott volt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, vagy korábban a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség. Most viszont hiába vannak már évek óta a kormányhivatalokban fogyasztóvédelmi osztályok, erről nem tudnak az emberek. Szerinte

markánsan meg kell jeleníteni azt a fogyasztóvédelmi hatóságot,

ahova fordulhatnak a panaszosok. Ezt leginkább egy egycsatornás fogyasztóvédelmi platform kialakításával lehetne a legkönnyebben megoldani, de lehetnek más jellegű megoldások is.

“Azt kell előtérbe helyezni, hogy ha a fogyasztót éri valamilyen érdeksérelem, akkor ő azonnal tudja, hova fordulhat a panaszával” – hangoztatta Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője.

infostart.hu