Közzétette - Kategória - Beregi Krónikák, Regionális hírek, Rendezvények, Vásárosnamény hírei, Vásárosnaményi Krónikák, Vezér cikkek

Milyen sors vár a huszonévesekre? – Tari Annamária előadása Vásárosnaményban


Tari Annamária előadása Vásárosnamény[srizonfbalbum id=163]

Vásárosnamény – A közösségi médiából és a Wikipediáról gyűjtik az információt, és kifejezetten nehézséget okoz számukra a hosszabb, szöveges háttéranyagok feldolgozása és az ismeretek szöveges visszaadása – derül ki egy friss, a Z-generáció tanulási szokásait vizsgáló felmérésből.”A Z-generáció tagjai számára nehézséget okoz az ismeretek lineáris feldolgozása, vagy az egyirányú koncentráció, ezt mostanra ismert tényként kezeljük” – mondja Tari Annamária pszichológus. Erről és a Z-generáció szokásairól beszélt ma a Bereg szívében, Vásárosnaményban a pszichoanalikus., mely a Wesley Szakmai Nap keretein belül volt hallható a Művelődési Ház kiállítótermében. Előadásában többek között kitért arra, hogy ahány kutató, annyiféle felosztás. Igazából nem az a lényeg, hogy ki mikor született, hanem az, hogy a gyerekkoruk meghatározó élménye volt-e az online vagy virtuális tér. Igazán éles határ a digitális és a nem digitális generációk között húzódik – máshogy szocializálódtak, más volt a gyerekkoruk, más az értékrendjük. A baby boomerek és az X generáció tagjai gyerekkorukban azt sem tudták, hogy egyszer létezni fog olyan, hogy internet, míg az Y, a Z és az alfa generáció már a webkettes világban nőtt fel – igaz, az Y-ok részben még a könyvespolcok mellett szocializálódtak. Az is érdekes helyzetet szül, ha a „gyereknek” nincs munkahelye.

[fbvideo link=”https://www.facebook.com/BeregiHirek/videos/1040939165995142/” width=”650″ height=”365″ onlyvideo=”1″]

Ha egy szülő azt mondja, tudja, milyen 19 és 25 éves kor között munkanélküliként élni, vagy friss diplomásként, 22-26 évesen havi százötven önéletrajzot elküldeni, és százharmincra választ sem kapni, akkor téved. Fogalma sincs, milyen érzés. Amikor ő ennyi idős volt, előre látta, mi vár rá. Voltak stációk, amelyeket mindenki végigjárt: befejezték az iskolát, volt munkahelyük, előbb-utóbb meglett a Lada, a lakás, a hétvégi telek, a férj vagy a feleség, a gyerekek. Továbbá hosszasan taglalta, hogy ha elmélyültebb információszerzésről van szó, a tinik elsősorban a Wikipediára támaszkodnak, míg a húszas éveikben járók már a témához kapcsolódó megjelent híreket és cikkeket is átolvassák. A harmincasok egészen alaposak, és a téma szakirodalmának is utánanéznek. Az is kiderült, hogy markáns különbség van a korosztályok között az információk feldolgozása terén: míg a 30 év feletti válaszadók jóval nagyobb arányban (27%) az olyan tanórákat tartják hatékonyabbnak, ahol az oktató alaposan elmagyarázza a tananyagot, a 16 és 25 év közöttiek közel fele a látványos vizuális elemekkel kiegészített előadások anyagát tartja a legkönnyebben megjegyezhetőnek. Az előadás végén természetesen kérdéseket is feltehetek a jelenlévők. Az előadás végén Iványi Gábor a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség köszöntötte a jelenlévőket, melyet Balatoni Péter zongoraművész csodálatos előadása követett.

[slideshow_deploy id=’104702′]


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük