Közzétette - Kategória - Vásárosnamény hírei, Vásárosnaményi Krónikák, Vezér cikkek

Kitörtek a koronavírus árnyékából Vásárosnaményban: sikeres kerékpártúrák a Beregi Bringásokkal

Vásárosnamény – A koronavírus-járvány miatt közel fél évet kellett várni arra, hogy a Beregben és annak szívében elindulhasson a kerékpáros túra szezon.  A térségben a Beregi bringások csapata fogja össze, a Vásárosnaményban és környékén élő bringásokat. Fő célkitűzésük, hogy minél több emberrel megkedveltessék a kerékpározást és a festői szépségű beregi természetet, valamint a Felső-Tisza vidéket. A túrák szervezésével és bringás eseményekkel lehetőséget adnak arra mindenkinek, hogy csatlakozzon a közösséghez, illetve kedvet kapjon a tekeréshez. A Beregi Bringások idén négyszer pattantak kerékpárra, hogy Vásárosnaményból indulva megismerjék a megye rejtett kincseit. A Vásárosnaményi Tourinform Iroda szervezésében zajló szezonzáró túrák befejeztével annak szervezőjét, Kiss Ilonát kérdeztük a bringás szezonról.

A COVID-19 világjárvány keresztülhúzta a Tourinform Vásárosnamény idei terveit is, így tervezettnél sokkal kevesebb túrát tudott megvalósítani a Beregi Bringások csapata, de még így is 4 sikeres kerékpár-túrát tudtunk teljesíteni.Nagyon szerencsés helyzetben vagyunk, hisz a folyók által uralt területen kb. 300 km-nyi kerékpározható töltéskorona szeli át a Szatmár-beregi tájat. Így a legnagyobb biztonságban kerékpározhatunk, a közút forgalmától távol. Csak ritkán kell letérnünk a töltéskoronákról, hogy közúton megközelíthessünk más kerékpárutakat.

A Beregi Bringások első kerékpártúrájára júniusban került sor, ekkor főként a Szamos töltéskoronáján kerékpároztunk, megtekintettük a cégénydányádi Kölcsey-Kende kúriát és a hozzátartozó gyönyörű arborétumot. Majd megcsodáltuk Gyügye és Szamosújlak Europa-Nostra díjas középkori templomait. Második kerékpártúránk júliusban volt, melynek címe: Fedezzük fel együtt a hobbitok megyéjét! Célállomásunk Szabolcsveresmarton, a Rétközi-tó volt. Mintha a Gyűrűk Urába csöppentünk volna, a jól ismert, hobbitok által lakott megyébe. Augusztus 15-ére, Hely- és ipartörténeti kalandozások az Ecsedi-láp vidékén címmel hirdettük meg túránkat. Meglátogattuk a Péchy László Szivattyútelepet, ami egy ipartörténeti ritkaságnak számít, Az Ecsedi-láp, a sárkány mítosz, a rég elfeledett sárvár történetével ismerkedhettünk meg Nagyecseden, a Berey József Helytörténeti Gyűjteményben. Nem is gondolnánk milyen izgalmas történelmi múltja van Nagyecsednek, megéri utánajárni!

Idei utolsó túránkon messzebbre merészkedtünk, a Tisza-tó megkerülése volt a célunk. Ez alkalommal lehetőségünk volt kipróbálni, felavatni új kerékpárszállító utánfutónkat. Az új desztináció megismerésének, az izgalmas kihívásnak nagy sikere volt, így egy nagyobb létszámú, jó hangulatú túrával zártuk a szezont. Túrázóink kipróbálhatták az újonnan beszerzett, kibérelhető KTM Joy típusú kerékpárjainkat. Egy jó biciklivel könnyű rászokni a kerékpározásra! Mi már készülünk a jövő szezonra, új úticélokat kutatunk és reméljük minél többen csatlakoznak hozzánk. Várunk minden érdeklődőt vezetett túráinkra, ahol megismerkedünk a desztináció értékeivel, gasztronómiájával.