Közzétette - Kategória - Bereg, Szatmár és Rétköz térségi krónikái

Elkészült Magyarország legproblémásabb vasútvonalainak listája – Ezen a vonalon akad a legtöbb fennakadás


Az egymást követő negyedik évben is ugyanaz nyerte el a legzűrösebb magyar vasútvonal díját, a dobogó második fokán viszont váltás történt. Három olyan vonala volt a MÁV-nak, ahol csak egyszer történt hiba az évben, ebből kettőt bezártak – melyet idén is a HVG.hu számolt ki.

Fotó: vasutallomasok.hu

A lap által közzétett szabályok a következők voltak:

  • a Mávinform honlapján megjelent hírek alapján raktuk össze a hibalistát,
  • 1 hibapontot osztottunk ki az egy órán belüli késésekért,
  • 2 pontot ér, ha egy óránál nagyobb késések vannak egy hiba miatt, minden további óra 1–1 pont,
  • fél pont jár, ha csak egy vonat késik vagy egy vonatpár marad ki.
  • A baleset miatti leállásokat nem vettük figyelembe, ezeket nem a vasúton kell számonkérni.
  • Ugyanígy nem számítanak az olyan leállások sem, amelyeknek az oka valamilyen extrém időjárási esemény. Két kivételt tettünk ez alól: ha a télen a hideg, nyáron a meleg miatt van gond, akkor jár a hibapont, hiszen az ilyen időjárás nem volna szabad, hogy extrém időjárási helyzetnek számítson.

Nincs meglepetés: ugyanaz került a lista első helyére, amely már 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben is, a Budapest-Záhony vonal, benne a monori, ceglédi elővárosi vonatokkal és a debreceni, nyíregyházi járatokkal. Ezúttal 260 hibapontot gyűjtött össze, 46,5-tel többet, mint egy éve, de még mindig kicsivel a 2021-es 264,5 pont alatt maradt.

Viszont amíg 2022-ben már január 1-jén a hibalista élére állt és december 31-ig ott is maradt, 2023-ban január végétől júniusig oda-vissza előzgették egymást a lőkösházi vonallal, és csak az év második felében lett egyértelmű, hogy a záhonyi lesz az első. Sőt, a Budapest-Lőkösháza vonal ezúttal végül lecsúszott a harmadik helyre: a másodiknak a Budapest-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaújhely vonal jött be.

Az első tíz két helyen változott 2022-höz képest: kiesett a tíz legproblémásabb közül a Budapest-Esztergom és a Szeged-Békéscsaba vonal, a 12-13. helyig mentek le. Helyettük becsúszott a Top10-be a Székesfehérvár és Szombathely közötti vonal, és rögtön a hetedik helyig jött fel a mindössze 8 kilométeres Nagyatád-Somogyszob mellékvonal. Mindezt úgy, hogy utóbbit be is zárták július végén, amikor még a hatodik helyen állt, úgyhogy azóta nem is gyűjtögethette a hibapontokat.

A bezárt mellékvonalak

Mennyire volt problémás az a tíz vonal, amelyeken augusztusban a hivatalos megfogalmazás szerint „módváltás” történt – kevésbé szépen fogalmazva, amelyeket bezártak? Úgy tűnik, a többségükön nem voltak komoly gondok, amelyek indokolták volna a vasúti forgalom megszüntetését: a Lakitelek-Kunszentmárton és a Mátészalka-Csenger vonal 1-1 hibapontot hozott össze 2023-ban, a Karcag-Tiszafüred 3-at, a Tiszaújváros-Nyékládháza 3,5-et.

További részleteket a Hvg.hu cikkében olvashatnak.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük