Közzétette - Kategória - Magyarország hírei - Bűnügyi - Gazdasági - Politikai hírek

Változás jöhet a szupermarketekben


Nagymértékben csökkentené a villamosenergia-fogyasztást, ha a szupermarketek ajtót vagy függönyt szerelnének a nyitott hűtőszekrényükre, ezzel a saját pénztárcájukat és a környezetet is kímélnék.

Akár egy százalékkal is csökkenthetné az Egyesült Királyság teljes villamosenergia-fogyasztását, ha az öt legnagyobb brit szupermarket ajtókat szerelne a hűtőszekrényeire – írja a BBC.

Az Aldi például ígéretet tett arra, hogy minden új üzletébe ajtós hűtőszerkényeket állít, ezzel évente mintegy 2000 tonna szén-dioxidot takarítva meg. A német áruházlánc mellett még a Co-op vállalta, hogy új üzleteiben már ezt a megoldást választja, miközben a többi szupermarket egyelőre úgy nyilatkozott, hogy megpróbálnak megoldást találni a nyitott hűtőszekrények “problémájára”.

A Lidl például függönyöket vezet be, amikor a boltjaik zárva vannak. A Tesco, a Sainsbury’s, a Morrisons, a Waitrose és az M&S viszont olyan “air wall” technológiát alkalmazna, amely a hideg levegőt visszavezetné a hűtő hátuljába, hogy energiát takarítsanak meg.

A Környezetvédelmi Vizsgálati Ügyészség jelentése szerint a boltok ezzel együtt átlagosan 33 százalékkal csökkenthetnék a villanyszámláikat is. A hűtőajtókkal felszerelt üzletek egyébként kevesebb élelmiszerpazarlásról számolnak be, amellett, hogy a fűtésszámlájuk sem annyira magas, hiszen kevesebb fűtésre van szükség a boltok hűtött részlegein – írja a lap.

Az Egyesült Királyság kormánya még 2019-ben kizárta, hogy betiltsák a nyitott hűtőszekrények és a fagyasztók használatát, mivel az energiahatékonyság érdekében egyszerűen más intézkedéseket akarnak életbe léptetni.


Don`t copy text!
%d bloggers like this: