Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Új alagút épülhet a Duna alatt


Illusztráció

Egy új budapesti vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányára írtak alá európai uniós támogatási szerződést.

„Aláírtuk az európai uniós támogatási szerződést egy új budapesti vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányára – jelentős mérföldkő ez, még ha tudjuk is jól, sok-sok évnyi munka van előttünk, mire ez megvalósulhat. Bécsben 25 év telt el a koncepcióalkotástól a fejpályaudvarokat felváltó új átmenő főpályaudvar létrejöttéig” – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid.

A kormányzati Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezetője korábban már hangsúlyozta: az elővárosi forgalomban a vasúton ingázók száma akár 70 százalékkal is növelhető a BFK felügyeletével készülő Budapest Vasúti Stratégia megállapításai és forgalmi modellezése szerint. Ennek kiszolgálásához azonban több vonatra van szükség, amelyek Budapesten vagy több fejpályaudvari kapacitást igényelnek vagy olyan új vágánykapcsolatokat, amelyeken a vonatok áthaladhatnak Budapesten. A fejpályaudvarok bővítése a mai helyükön, Budapest belvárosában szinte lehetetlen. Kiutat a fejpályaudvarok összekötése és átmenő rendszerű pályaudvarrá alakítása jelenti.

A mostani megvalósíthatósági tanulmány részletesen vizsgálja majd a Budapest és környékének teljes vasúthálózatán szükséges fejlesztéseket. Ennek fontos része a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar között egy új, Duna alatti vasúti alagút műszaki jellemzőinek, lehetséges legjobb nyomvonalának, gazdasági és társadalmi hasznainak, beruházási költségeinek elemzése is.