Több évnyi negatív médiavisszhangot, továbbá levegőben lógó fogyasztóvédelmi és versenyhatósági vizsgálatokat megelégelve az Apple tavaly kissé engedett a nyomásnak, elkezdte lehetővé tenni a független szervizek számára az iPhone mobilok javítását. Eddig kizárólag az Apple hivatalos szervizpartnerei javíthatták a készülékeket, a független szervizelést pedig a pótalkatrészek elérhetetlenné tételével próbálta aktívan akadályozni az Apple.A vállalat friss tájékoztatása szerint az Egyesült Államokban immáron 140 független szerviz 700 üzletében lehet javíttatni az iPhone-okat, most pedig Kanadába és Európába is megérkezett a program. A független javítási programba bármely szerviz jelentkezhet, azonban többek közt kikötés, hogy muszáj fizikai üzletet biztosítaniuk a vevők számára, továbbá rendelkezniük kell az Apple által jóváhagyott szervizessel.
A programba bekerülő boltok a hivatalos szakszervizekkel azonos áron jutnak a pótalkatrészekhez, továbbá minden dokumentáció, diagnosztikai eszköz, belsős oktatóanyag a rendelkezésükre áll a telefonok javításához. Az információkat és szoftvereket ettől függetlenül bizalmasan kell kezelniük.
Mindez nemcsak azt jelenti, hogy az iPhone-okkal rendelkezők a jövőben több helyen tudják majd javíttatni a mobiljaikat, de akár olcsóbbá is válhat a munka elvégeztetése.
Az iPhone-ok független szervizes javítása jó hír a fogyasztók számára, ám a vállalat egyéb hardverei (például iPad, Mac, Apple Watch, Apple TV) javítására továbbra is csak a szakszervizeknek van lehetőségük.