Közzétette - Kategória - Magyarország hírei - Bűnügyi - Gazdasági - Politikai hírek

Spórolásba kezdtek a töltőállomások, ezért komoly átalakulás jöhet a hazai benzinkutakon


A családi vállalkozások által üzemeltetett legkisebb hazai benzinkutak évi 50 millió forintot is bukhatnak a hatósági áron, a nagyobb forgalmúak akár 240 milliót is. Sokan közülük “kétségbeesett spórolásba” kezdtek a melegvíztől a kávéig, megkezdődött egyesek átalakulása – írta meg a vezess.hu.

Címlapkép: Getty Images

A magyarországi benzinkutak pontos számát lehetetlen megmondani (2000 körülire saccolják), ugyanis a hatósági benzin- és gázolajár bevezetése óta többen is kénytelenek voltak lehúzni a rolót, míg mások a veszteség miatt egyenesen ki se nyitottak. A kétezer kútnak körülbelül a fele a négy nagy hálózathoz tartozik (Mol, Shell, ÖMV, Lukoil), de nem ők vannak a legnagyobb bajban, hanem a főként kisebb települések és környékük kiszolgálását jellemzően évtizedek óta végző töltőállomások, kisebb csoportok.

Ezek a nagyrészt családi vállalkozások megközelítőleg évi fél-1 millió liter benzint adnak el, míg a nagyobbak 6-8 millió litert. Gépész László, a Független Benzinkutak Szövetségének az alelnöke elmondása szerint ez azt jelenti, hogy a kisebb kutak kára jelenleg 50-60 forint literenként, vagyis, ha 1 millió üzemanyagot ad el egy évben, akkor 50-60 millió forintos kár éri. A nagyobb kutak esetében 6-8 millió literrel számolva a töltőállomások kára 30 forint környékére tehető, így megközelítőleg 240 millió forint mínusszal zárnak éves szinten.

Ekkor pedig még nem is beszéltünk a rezsiemelésről, ami szintén érinti a kutakat: melegvíz helyett egyre több helyen már csak hideg víz van a csapban, de a legtöbb helyen már a WC-t is bezárták, levették a kültéri világítást és spórolnak a fűtésen. Azaz szépen csendben egyre fapadosabbá válnak a magyar töltőállomások, aminek a szakértő szerint a leglátványosabb jele az automatizáció lesz. Azaz elkezdik szépen lassan csökkenteni a személyzet számát.

Hosszabb távon elképzelhető, hogy a kisebb kutak egy részénél maguknak kell tankolni az autósoknak és automatából tudnak csak vásárolni pár apróságot, míg a hálózatok nagy kútjai meg éttermekkel, személyzetes kiszolgálással működnek majd tovább – mondta Bujdos Eszter, a Holtankoljak.hu ügyvezetője.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük