Fontos információkat osztott meg a A Magyar Gumiabroncs Szövetség a négy évszakos gumiabroncs használatával kapcsolatban. A négy évszakos gumiabroncs használata nem jelenti azt, hogy a felrakása után soha többé nincs vele teendő – írja az origo.hu.
Időnként fel kell cserélni az első és a hátsó abroncsokat, centríroztatni, illetve persze rendszeresen ellenőrizni kell a nyomást is. A szövetség szerint a négy évszakos abroncs egy vállalható kompromisszum, ugyanis hazánkban nagyon változékony a klíma, mert nyáron 30 fok felett is lehet, de télen fagypont alá eshet a hőmérséklet, nem beszélve a hirtelen záporokról.
A négy évszakos abroncs elsősorban azoknak jelenthet alternatívát, akik csak rövidebb távon, jellemzően városban és olyan utakon használják autójukat, ahol eltakarítják a havat. De az tévedés, hogy nem kell velük törődni! Annak érdekében, hogy nagyjából egyszerre kopjanak „csereérettre”, 7-10 ezer kilométerenként érdemes új pozíciót választani az egyes abroncsoknak. Emellett a rendszeres centrírozást sem érdemes elhanyagolni.
A defekt ma már nem része a mindennapjainknak, de ez el is kényelmesíti az autósokat. Attól, hogy nem lyukas az abroncs, még nem biztos, hogy az ideális nyomásra van pumpálva – havonta egyszer, például tankoláskor érdemes ellenőrizni, beleértve a pótkereket is.