Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Örülhetnek a magyar utasok: fontos változás élesedik a vonatokon és autóbuszokon


Egyszerűsödhet a talált tárgyak azonosítása a MÁV-Volán-csoport közös adatbázisának köszönhetően.

Közös adatbázisba kerülnek a MÁV-Volán-csoport vonatain és autóbuszain elhagyott tárgyak, írja a társaság közleményében. Az utazóközönség számára azért fontos változás az új, közös adatbázis létrehozása, mert így könnyebben fellelhetők a talált tárgyak függetlenül attól, hogy azt vonaton vagy buszon felejtette ott az utazó.

Tavaly csaknem 7500 talált tárgyat adtak le a vasútársaság, és 5000-et a busztársaság részére. Előbbiek közül több mint 4000, utóbbiak közül pedig mintegy 3000 került vissza a gazdájához.

A legnagyobb, autóbuszon elhagyott összeg 8 millió forint volt, amit vissza is kapott a tulajdonosa.

Az elveszett tárgyakat általában a vonatokon és autóbuszokon szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók, autóbusz-vezetők, a takarító személyzet vagy az utasok találják meg és adják le a vasút-, illetve autóbusz-állomások forgalmi irodáiban, ahol az elvesztett tárgyak tartalmát tételesen nyilvántartásba veszik.

Az átvétel feltétele, hogy az elveszett tárgyat az utas a jellemzők megadása mellett egyértelműen be tudja azonosítani.

A MÁV-START már korábban bevezette a központosított elektronikus talált tárgy-nyilvántartást, ehhez csatlakozott most a Volánbusz is. A fejlesztésnek köszönhetően május 2-ától közös adatbázisban kezelik a vonatokon és a buszokon, valamint az állomásokon elhagyott talált tárgyakat, amik a rögzítést követően egyből megjelennek a MÁVDIREKT rendszerében. Ennek köszönhetően a diszpécserek az összes megtalált tárgyat egy helyen láthatják függetlenül attól, hogy vonaton, vagy buszon hagyták el.

Az utasok az éjjel-nappal hívható telefonszámok valamelyikén (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Yettel (volt Telenor) hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából + 36 70 499 4999) érdeklődhetnek a talált tárgyak iránt.