Ennek persze számos oka van: nem csak az, hogy pörgős, videós tartalmakat szolgáltató TikTok jobban megfelel a fiatalok igényeinek, hanem például az is, hogy a Facebookon egyre gyakrabban jelentek meg az idősebbek: szülők, nagymamák, akikkel a fiatalok nem feltétlenül szeretnek “egy térben lenni”.
AKÁRHOGY IS, A 13 ÉS 17 ÉV KÖZÖTTI FIATALOK MÉG HÉT-NYOLC ÉVVEL EZELŐTT IS 71%-BAN HASZNÁLTÁK A FACEBOOKOT, EZ AZONBAN MÁRA 32%-RA CSÖKKENT.
Azért a Facebook anyacége, a Meta nem panaszkodhat annyira, hiszen a szintén az érdekeltségébe tartozó Instagram népszerűsége 52%-ról 62%-ra növekedett, ráadásul messze többen használják lányok (69%) mint a fiúk (55%).
Sőt, a számokból az látszik, hogy a legtöbb közösségi médiumot többségében a fiatal lányok veszik igénybe, látványos fordulat leginkább az elsősorban videojátékok közvetítésére használt Twitch esetében figyelhető meg, ahol 26% a fiúk és 13% a lányok aránya a vizsgált korosztályban.
A TIKTOK JELENLEG AZONBAN A FACEBOOKNÁL ÉS AZ INSTAGRAMNÁL IS NÉPSZERŰBB A FIATALOK KÖRÉBEN.
Igazából az egész felmérés legnagyobb kivétele a YouTube, amelynek a népszerűsége töretlen. A 13-17 évesek 95%-a használja, köztük a lányok 92%-a és a fiúk 97%-a. Ezek videós platformként a TikTok nem tudja megszorongatni a YouTube-ot, ami persze nem is csoda, hiszen egészen más tartalmak jellemzőek a két oldalon, ráadásul a YouTube is igyekszik versenyben maradni, hiszen a rövid videókra specializált YouTube Shorts bevezetésével egyértelműen a TikTokot másolta le.
FORRÁS: PEW RESEARCH CENTER