Túl kicsi, túl nagy, már van ilyene, vagy csak úgy szimplán nem tetszik az ajándék? A jogszabályok lehetőséget biztosítanak a termékek visszavételére, legyen szó hibás termékről vagy egyszerű meggondolásról – írja a hovege.hu.
A hibátlan termékek visszavétele nem kötelező az üzletek számára, kivéve, ha ezt külön feltételként vállalják (pl. nyitott visszavételi politika). Tévhit, hogy 3 napon belül minden esetben vissza lehet azt vinni. A 72 órás cserejog kizárólag a kötelező jótállással érintett, 10 000 forint feletti cikkekre vonatkozik. Minden egyéb esetben – pl. ha nem tetszik, kettőt kaptál, rossz a méret – a kereskedő jóindulatán múlik, hajlandó-e visszavenni a terméket, a törvény nem kötelezi rá.
Az online vásárlás esetében azonban más a helyzet. Az internetes vásárlásoknál a fogyasztókat 14 napos elállási jog illeti meg. Ez azt jelenti, hogy a vásárlónak indoklás nélkül lehetősége van visszaküldeni a terméket, és visszakapni a vételárat. Az elállási határidő termék esetében a kézhezvétel napjától, szolgáltatásnál pedig a szerződés megkötésének napjától számított 14 napig tart.
Abban az esetben, ha nem tetszik a termék, amit rendeltünk, vagy egyszerűen csak másra számítottunk, az elállási szándékot írásban kell jelezni az eladó felé pl. e-mailben. Ezután a terméket vissza kell küldeni a kereskedőnek. Ezt követően a kereskedő a vételárat 14 napon belül köteles visszatéríteni. Azonban a szállítás költségét általában a vevőnek kell állnia.