Közzétette - Kategória - Magyarország hírei - Bűnügyi - Gazdasági - Politikai hírek

Megszólalt a Tesco-vezér: fenntarthatatlan az árstop és nincs semmiféle extraprofit


Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója kijelentette, noha valóban óriási a bevétel a kiskereskedelmi szférában, extraprofitról nem lehet beszélni, meglátása szerint pedig az árstop fenntarthatatlan.

Pálinkás leszögezte, a Tesco mindig teljesíti kötelezettségeit, így ebben az esetben is így fog cselekedni, azonban rámutatott, a kiskereskedelmi szektorban aligha lehet beszélni extraprofitról, tekintettel a tényre, hogy a vásárlók által kifizetett összegből még ki kell fizetni az áfát, az adókat, hűteni és fűteni is kell az épületet, finanszírozni kell a logisztikát, majd ezek után lehet számolgatni a profitot.

“Tavaly kb. 5 milliárd forint volt az eredményünk, csak az idén fizetendő extraprofitadó kb. 21 milliárd, ezenfelül az árstoppal eddig közel 7 milliárd forintot adtunk át eddig a családoknak.”

Az árstop kapcsán elárulta, noha csak pár termékre vonatkozik a kormány által bevezetett árstop, az adott kategóriában több terméket is érint az intézkedés: a Tesco betartja a jogszabályban foglaltakat, de már látszik, hogy a fix árak hosszú távon piactorzító hatással bírnak, ugyanis például a húsok esetében nem csupán az árstopos húsok léteznek, ám a beszerzés folyamata és az árszerkezet is megborult az árstop miatt. Kitért a rezsiköltségek drasztikus emelkedésére is, melynek kapcsán úgy fogalmazott, az élelmiszer csak egy részét teszi ki az inflációnak, a másik felét az energiaárak adják, amelyek az elmúlt két évben megháromszorozódtak, utóbbi pedig nem csupán a Tescót, de a beszállítókat is érinti, akik a pluszköltséget beépítik az árakba, ez pedig a kiskereskedelmi inflációt is generálja.  Arra kérdésre, hogy mindezek miatt nem tart-e a recessziótól, úgy válaszolt, egyelőre nem látni a jelenlegi inflációs folyamat végét, de egyáltalán nem optimista a jövő tekintetében. Az egyre gyakoribbá váló tendenciáról, miszerint az emberek már nem engedhetik meg maguknak a prémium termékeket, ezért inkább a sajátmárkás termékek felé orientálódnak, azt mondta, csak megerősíteni tudja, hiszen ők is azt tapasztalják, hogy manapság főként az olcsóbb termékek fogynak a polcokról.