Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Megszólalt a MÁV-vezér: januárra eldől a bezárt vasútvonalak sorsa


Decemberben-januárban dőlhet el hosszabb távra annak a tíz vasútvonalnak a sorsa, ahol augusztus elsejével leállították a vonatforgalmat, és buszok viszik az utasokat – mondta a Magyar Nemzetnek adott interjúban a MÁV-Volány csoport elnök-vezérigazgatója.

© MTI / Máthé Zoltán

Pafféri Zoltán azt mondta, hogy az érintett vonalakon a közlekedés újraszervezése után monitorozni fogják a forgalmi adatokat és a valós utasigényeket, a tanulságokat pedig a közszolgáltatást megrendelő minisztériummal együtt vonják le. Ez alapján dől majd el, hogy a módváltás hol lesz átmeneti, hol pedig tartós.

Úgy fogalmazott: „Nem csak szómágia az, hogy közlekedésimód-váltásról és nem mellékvonal-bezárásról beszélünk. Csupán járművet cserélünk az adott vonalakon, nem síneket szedünk fel. Bár kétségtelen, hogy ez utóbbi, az úgynevezett rekultiváció igen költséges is lenne.”

Többet rendelt a tulajdonos

A vezérigazgató azzal indokolta a vonalakon a vonatközlekedés leállítását, hogy járműből és személyzetből is kevesebb áll rendelkezésre, mint amennyire a közszolgáltatások biztosításához szükség lenne. Hozzátette: ehhez hozzájárult az is, hogy évi 3,5 millió vonatkilométernyi

többletkapacitást rendelt a tulajdonos (vagyis az állam) a tavaly ősszel, amire finanszírozási oldalról, illetve a jármű- és a személyi kapacitás szempontjából nem volt rá felkészülve a rendszer.

Elmondta azt is, hogy a vasúttársaságot sújtó iparági infláció eléri a 150–400 százalékot, ami megeszi a járműbeszerzési büdzsét és megnehezíti a meglévő járműpark karbantartását is.

Hozzátette: amíg ez a helyzet fönnáll, sokkal takarékosabban kell gazdálkodniuk, és áthidaló megoldásokat is be kell vetni. Ezért vezényelnek át átmenetileg munkatársakat és járműveket a mellékvonalakról máshová.

„Beruházás nem vész el, csak másképp hasznosul”

A vezérigazgató szerint az érintett mellékvonalak felújítása sem volt hiábavaló. A Balassagyarmat–Ipolytarnóc vonalon például, ahol a tavaszi villámárvíz utáni kárhelyreállítással valóban épp július 31-ére végeztünk, augusztus 1-jétől újraindult a teherforgalom. Vagyis a pálya helyreállítása nemhogy felesleges, hanem nélkülözhetetlen lépés volt – tette hozzá.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük