Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Már kétszer annyi magyar igyekszik spórolni, mint tavaly – ezeken spórolnak leginkább


Egy évvel ezelőtt a magyarok 22 százaléka csökkentette a költségeit, most már 41 százalék – íidézi a Publicus új felmérését a 24.hu.

A képek forrása: Getty Images.

 

Ezzel az adattal kimagaslunk a környező országok közül: a cseheknél 22 százalék, lengyeleknél 28 százalék, a szlovákoknál pedig 25 százalék mondta azt, hogy odafigyel a spórolásra.

A magyar emberek többsége a nyaralásra, éttermekre, sportfelszerelésekre szánt költéseit fogta vissza és átgondolják az öltözködésre, az édességre és tartós élelmiszerre szánt kiadásaikat is. Vagy olcsóbb márkákra váltanak vagy kevesebbet vásárolnak ezekből a termékekből.

Vannak azonban bizonyos termékkategóriák, amelyekről a magas infláció ellenére is nehezebben mondanak le a megkérdezettek. A vizsgált országok közül magyarokra igaz a leginkább, hogy az elmúlt három hónapban semmit sem változtattak a vásárlások terén ezekben a kategóriákban: telekommunikációs szolgáltatások (41%), gyógyszerek (36%), higiéniai termékek (34%) és kávé (30%).

A spórolás okaként a magyarok 58 százaléka a magas inflációt nevezte meg, 15 százalék az elhúzódó háborútól miatt aggódik.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük