Közzétette - Kategória - Magyarország hírei - Bűnügyi - Gazdasági - Politikai hírek

Már a 25 százalékot is meghaladja az élelmiszerek drágulása, ezek a termékek drágultak jelentősen


Az elemzés szerint a kávé és a trappista sajt jelentősen drágább lett, az alapélelmiszerek közül pedig csak a fehérrépa lett lényegesen olcsóbb.

A G7.hu összehasonlító felméréséből kiderül, hogy a márciusi és áprilisi, közel 22 százalékos éves infláció tovább nőtt, azonban még mindig nem értük el „a drágulás platóját”, tehát közel sincs vége az egyre brutálisabb áremelkedésnek.

A portál 2020 január óta monitorozza az élelmiszerek árát, emellett az adatbázisukat egy szubjektív, ám változatlan módszertan alapján építik, a bevásárló listájukon pedig mindig ugyanaz a 42 termék szerepel, ugyanakkora mennyiségben.

Méréseiket az Aldival és a Lidllel kezdték, majd kiterjesztették a Penny Marketre és a Tescóra is, a legfrissebb adatok alapján pedig világossá vált, hogy májusban a kávé, a sajtok, a vaj, illetve a sertés- és pulykahús ára ugrott meg a legdrasztikusabban.

A kávé (100 százalék arabica) tavaly ilyenkor 2177 forintba került, jelenleg azonban 1500 forinttal drágább, a trappista sajt pedig 50 százalékos áremelkedést mutatott. A csirkemellfilét viszont látványosan megfogta az árstop, ezért kicsit sem meglepő, hogy erőteljesen megnőtt iránta a kereslet.

Mindössze 5 terméket találtak, amelyek olcsóbbak lettek, mégpedig a vöröshagyma, a burgonya, a sárgarépa, az alma és a fehérrépa, ez utóbbi pedig listavezető lett, mivel sokkal kevesebbe kerül, mint tavaly ilyenkor.

G7.hu szerint a nagybevásárlások alkalmával valamivel kevesebb mint 17 ezer forintot kellett fizetniük 2,5 évvel ezelőtt, idén áprilisig pedig még volt rá esély, hogy 20 ezer forint alatt maradjon a végösszeg, ez azonban májusban 20 ezer forint fölé emelkedett, mind a négy bolt esetében.

Végső következtetésként arra jutottak, hogy 2021 február és december között többségében a Lidl volt a legolcsóbb volt, amelyet 3 alkalommal az Aldi körözött le, majd idén januárban a Penny Market került ki győztesként. Februárban és márciusban ismét az Aldi lett a listavezető olcsóság tekintetében, azonban áprilisban és májusban a Tesco került az első helyre.