Közzétette - Kategória - Magyarország hírei - Bűnügyi - Gazdasági - Politikai hírek

Lehet, hogy Ön is érintett? Téves számlákat állíthatott ki az MVM – Így ellenőrizheti, helyes-e a kapott rezsiár


Megérkeztek az első gázszámlák, amelyeken már az új rezsirendelet szerint számolt a szolgáltató. Rengeteg panasz érkezhetett, az ügyfélszolgálaton égnek a vonalak. Elképzelhető, hogy az MVM hibás gázszámlákat állíthatott ki a rendszer átállása következtében. Szakértők szerint a tömeges tévedés várható jelenség volt.

Fotó: atv.hu

A fogyasztók már kézhez kapták az első MVM-es gázszámlákat, amelyeken már a megváltozott számítás szerinti összeget tüntette fel a szolgáltató. A versenypiaci árat a vállalat pénzügyi rendszere a jelek szerint olyan háztartások esetében is megjelentette, amelyek esetében ez indokolatlan volt.

Az ATV Híradójának nyilatkozó energetikai szakértő szerint: „lesznek nem korrektül kiállított számlák.”

A lakosság tanácstalan ebben a helyzetben, többen küldték el számlájukat a televíziós csatorna számára. Az egyik dokumentum 6 köbméter fogyasztást jelez augusztus 1-8. között, ami 209 megajoule-t jelent, egy másikon 4 nap alatt 3 köbméter fogyasztásra 107 megajoule-t használt fel a család. Ezek az értékek a támogatott fogyasztás felső határa alatt maradnak, mégis mindkettő számlán megjelent a versenypiaci költség, tehát a világpiaci ár.

Balogh József energetikai szakértő elmagyarázta, hogyan kell ellenőrizni, helyes-e a kapott rezsiár:

A rendeletben szereplő 63 645 megajoule-t el kell osztani 365-tel, és kijön az, hogy 174 megajoule per nap, ami a rezsicsökkentett rész. Ezt a 174-et fel kell szorozni a számlában szereplő napok számával. Ha az a megajoule ami ott kijön, az alatt van az, amit kiszámláztak, ott nem lehet, csak rezsicsökkentett ár.

A számítás alapján kiderült, az előbbi két – MVM-ügyfelek által küldött – dokumentumon helytelenül tüntették fel a magasabb árakat. Ezzel azonban nem csak a két beküldő szembesülhet, további téves számlák bukkanhatnak fel, mivel mind a kalkuláció, mind a kiküldés teljességében automatizált folyamat, a szolgáltató a pénzügyi nyilvántartó rendszeréből dolgozza fel az adatokat.

Az MVM eddig nem reagált a megkeresésre a téves számlákat érintő kérdésekkel kapcsolatban.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.