Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Kicsinálja a NAV a számlatömbös trükközést, vállalkozók tízezreit csábítaná magához a magyar fintechcé


Nem egyszerű számlázóprogram akar lenni Billingo, hanem a vállalkozók pénzügyi vezetője, egy olyan faék egyszerűségű felülettel, mint amilyen a Revoluté is. Az új adószabályokkal a kormány bezárja a maradék kiskapukat és mindenkit az online programok felé terel, ezt kihasználva százezer új egyéni vállalkozót és kisvállalkozást csábítanának magukhoz. Amint ezt kipipálták, megindulnak a szomszédos országokba – ehhez le is igazolták a közel-keleti Uber megfelelőjének volt üzletfejlesztőjét.

„Miért használnak még sokan ma is számlatömböt? Mert ehhez szoktak hozzá. És egyeseknek az sem hátrány, hogy vissza lehet dátumozni” – világít rá Sárospataki Albert. Egy angyalföldi irodaház emeleti tárgyalójában ülünk, és egy pillanatra elmerengek a válla fölött toronyházakat építő daruk felé, minthogy a szemébe nézzek. Aztán inkább bevallom, hogy nekem is lapul valahol a fiókom mélyén egy tömb régebbről, mert egyszerűen kényelmesebb volt egy-egy számlát megírni, ha valamilyen fordítást vállaltam egyetem mellett, mint választani, regisztrálni és eligazodni az számlázóprogramok között. Nem ítélkezik.

Pont azért indították a Billingót, hogy olyan faék egyszerű legyen a cégeknek és vállalkozóknak digitális számlát kiállítani, hogy eszükbe se jusson a tömbbel szórakozni. „Mint a Revoluton bankszámlát nyitni, csak számlákkal.”

Számlázni öröm és boldogság

A Billingo egy baráti szívességként indult 2014-ben: Fekete Dániel egyik egyéni vállalkozó ismerőse hiányolt egy normális számlázóprogramot a piacról, ő pedig felajánlotta, hogy ír neki egy számlakezelő programot, mert az akkori programok szerinte nem voltak se egyszerűek, se szépek. A végeredmény annyira bejött, hogy fű alatt kezdett terjedni a program ismerősök körében, így jutott el Sárospatakihoz is, aki meggyőzte Feketét egy közös cégalapításról. Így született a Billingo mögött álló Octonull Kft., Sárospataki és a Voov Kft. fele-fele tulajdonarányban.

A céljuk röviden ennyi volt: „számlázni legyen öröm és boldogság, ne pedig kín és kényelmetlenség”. Ez nemcsak abban nyilvánult meg, hogy a lehető legegyszerűbbé tették a kezelőfelületet – „egy nyugdíjasnak vagy elsőszámlázónak is egyértelmű legyen” –, hanem a kommunikációt is lazára vették. Ez elsőre szokatlan volt a sarkos könyvelőkhöz szokott piacon, az ügyfeleket már csak azért is tegezték.

/forbes.hu/