Jó hír az autósoknak: több halálutat is átépítenek hamarosan

40 eve varos vasarosnameny

halálutNégysávos úttá építik át az M1-es és az M7-es egy-egy viszonylag rövid, de annál veszélyesebb szakaszát. Az M70-es és az M15-ös utakat pedig jövő tavasszal adják át a forgalomnak.

Az osztott pályás utak lényegesen biztonságosabbak, mint azok, amelyeken kétirányú forgalom halad. Az pedig még veszélyesebb szokott lenni, ha sok kilométer autópálya után az út kétszer egysávossá válik. Az ilyen szakaszok főleg este a legveszélyesebbek, amikor a vezetők figyelme már lankadni szokott. A súlyos, frontális balestek a hajnali órákban emiatt mind az M15-ös, és M70-es utakon történtek. A két útvonalban a hasonlóság az, hogy mind kettőt egy nagy forgalmú sztráda leágazásaként építették.

Az M15-ös része a IV. számú páneurópai közlekedési folyosónak, és emiatt naponta jelentős forgalom halad át rajta. Ez az út kétszer egysávos szakaszként üzemel, és emiatt az elmúlt években kiemelten balesetveszélyes útszakasszá vált.

Az M70-es 21.3 kilométeres és a Budapest-Maribor útvonal része. Az útvonalon 9,5 kilométeren készült el eddig a kétszer két forgalmi sáv.

Mindkét említett útszakasz szerepel abban a kormányhatározatban, amely a 2014–2020-as uniós költségvetési ciklus közúti – valamint vasúti, elővárosi és vízi – közlekedési fejlesztéseinek listáját tartalmazza. A beruházások időarányosan zajlanak, az ­M70-es esetében a forgalomba helyezés tervezett időpontja az év vége, december közepe, az M15-ös érintett szakaszánál jövő év tavasza – írta meg a magyarnemzet.hu.

A halálút elnevezést a két útszakasz a sajátos adottságai miatt érdemelte ki, viszont a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján, nem ezen az útszakaszon történt eddig a legtöbb baleset. A legveszélyesebbek között szerepel a 4-es és a 6-os főút 112 balesettel. Utána pedig a 3-as, 8-as, 7-es, 5–ös és a 2-es főút szerepel a „halállistán”.

Jelenleg több útszakasz építése is zajlik, ilyen többek között az M2-es út, amely Vácról és Dunakesziből a fővárosba tartó utasok útját teszi biztonságosabbá. Idén készül el Vác déli csomópontja és az M0-s  összekötő négysávos gyorsforgalmi út és az az átkötés, amely a régi, a településeken áthaladó 2-es főút forgalmát vezeti át külön szintű kereszteződések révén, többek közt a váci vasútvonal felett az M2-es csomópontjához Göd és Dunakeszi között.

atv.hu

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a BeregiHirek.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák. Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!