Január elsejétől gyorsabb és egyszerűbb lesz az adatváltoztatásokkal kapcsolatos ügyintézés és a közművek átírása az adatváltozás-kezelési szolgáltatás bevezetésével: a lakossági ügyfelek kezdeményezhetik, hogy okmányadataik változtatásairól elektronikusan kapjanak értesítést a velük szerződésben álló közművek és cégek, kiváltva a személyes ügyintézést.
Ágostházy Szabolcs, a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára mérföldkőnek nevezte a projektet, amellyel az állam már nemcsak saját adminisztratív eljárásaiban segít az embereknek, hanem a privát szolgáltatók esetében is érdemi támogatást kíván nyújtani.
JANUÁRTÓL AZ ADATVÁLTOZÁSOKAT ELÉG LESZ EGYSZER BEJELENTENI A KORMÁNYHIVATALNAK, ÉS AZ ÁLLAMPOLGÁROK FELHATALMAZÁSA ALAPJÁN A SZERZŐDÖTT SZOLGÁLTATÓNÁL ELVÉGZIK A MUNKÁT AZ EMBEREK HELYETT.
Az adatváltozás-kezelési szolgáltatás név-, lakcím-, és elérhetőségi adatok változása, okmánycserék, valamint például költözésből, bérbeadásból adódó közműátírás esetén elektronikus adatközvetítő szerepet tölt be a lakossági ügyfelek, valamint a piaci szolgáltató között.
Januártól a magánszemélyek kezdeményezhetik, hogy az állami nyilvántartásokban tárolt adataik változása esetén értesítést kapjanak azok a közművek és cégek, amelyekkel szerződésük van. Az ügyfeleknek így nem szükséges adatváltozásaik bejelentését, továbbá a közműátírásokat személyesen megtenniük, hanem az e-bejelentő webes felületen, néhány gombnyomással vagy a kormányablakban nyújtott szolgáltatással végezhetik el az eddig időigényes feladatot.
Első ütemben magánszemélyeket támogatnak a szolgáltatással a közmű- és a telekommunikációs szektor szereplőinek bevonásával – mondta az államtitkár, aki megjegyezte, hogy évente mintegy 4 millió adatváltozással összefüggő ügyet intéznek a magyar emberek.
Közölte, a következő ütemben a vállalkozásoknak és az egyéni vállalkozóknak is biztosítani kívánják ezt a kényelmi szolgáltatást. A szolgáltatókört is szélesítik a banki és a biztosítói piac szereplőivel. Ágostházy Szabolcs elmondta, ha megvalósul a teljes projekt, az emberek évente 17,5 millió óra adminisztrációt spórolnak majd meg. A szolgáltatók oldalán ez évente mintegy 12 millió munkaóra megtakarítását jelenti majd, és ezzel jelentősen csökkennek a költségeik.
A BECSLÉSEIK SZERINT ÉVENTE MINTEGY 140 MILLIÁRD FORINT MEGTAKARÍTÁST JELENT MAJD A PROJEKT ELINDÍTÁSA
– tette hozzá.
A projekt mintegy másfél milliárd forint vissza nem térintendő európai uniós támogatásból valósult meg. Egy éven belül elérik a teljes szolgáltatói lefedettséget. A szolgáltatást nem csak elektronikusan, hanem a kormányablak ügyintézőinek segítségével is igénybe vehetik majd az emberek – mondta.