Közzétette - Kategória - Egészség- és életmód tippek - Házi praktikák, Életmód és Egészség tippek

Így kell kezelje otthon az enyhe koronavírus-fertőzést

Az, ha elkapod a koronavírust, még nem halálos ítélet – a legtöbb ember vagy tünetek nélkül, vagy enyhe lefolyással túl is esik rajta. Ha te az utóbbiak közé tartozol, és nem érzed jól magad, de nem kell kórházba feküdnöd, van néhány otthoni praktika, amivel könnyíthetsz a helyzeteden.

A koronavírus-fertőzést nagyon nehéz nyakon csípni, hacsak nem kifejezetten súlyos: hasonló tünetei lehetnek, mint egy megfázásnak, esetleg egy komolyabb influenzának. Teljesen biztosan csak akkor lehet megmondani, hogy valakinek koronavírusa van, és nem valamilyen másik felsőlégúti megbetegedése, ha tesztet végeztet el – a szerológiai tesztek azonban nem megbízhatók, az orr- és száj-nyálkahártyával történő PCR-tesztet pedig nagyon keveset végeznek, és igencsak indokolt esetben. Persze magán úton ez is megoldható.

Amit érdemes tudni a koronavírus otthoni kezeléséről, az az, hogy nem különösebben bonyolult, nem igényel plusz erőfeszítéseket azokon kívül, amit egy influenza vagy egy durvább megfázás idején tennénk.

Az első és legfontosabb: hidratálj!
Az elegendő folyadékfogyasztás a mindennapokban, egészségesen is nagyon fontos, különösen oda kell rá figyelni azonban akkor, ha az ember beteg.

Nemcsak a koronavírus esetében van ez így, hanem bármilyen más betegség során is.

Ez azért olyan fontos, mert a betegséggel küzdő fehérjéket a különböző testnedveink szállítják, így az immunrendszernek nagyon fontos, hogy minél hidratáltabb legyél, ha éppen valamilyen betegséggel nézel szembe.

Ha kell, írd be a telefonodba, hogy félóránként emlékeztessen rá: ideje inni egy kis vizet.

Pihenj sokat!
A megfelelő folyadékfogyasztáson kívül ez a másik leghasznosabb dolog, amit tehetsz.

A szervezeted ilyenkor elvonja az energiát a kevésbé fontos testfunkcióktól azért, hogy leküzdhesse a kórokozókat, ezért érezheted magad betegség során fáradtnak, kimerültnek, ezért van szükséged több alvásra.

Ezzel nem érdemes küzdeni, segíted a szervezetedet, ha hagyod dolgozni.

Csak akkor csillapítsd a lázad, ha sokáig nem megy lejjebb!
A láz a szervezet természetes védekezőmechanizmusa a baktériumok, vírusok és más kórokozók ellen, ezért nem érdemes akkor csillapítani, ha nem zavaró, nem túl magas, és nem tart sokáig.

Ha azonban hosszú ideig magas lázzal küzdesz, az már kihathat az egészségedre is, és komolyabb komplikációkat okozhat, ezért ilyenkor nyúlhatsz a lázcsillapítókhoz.

Ez a kedélyállapotodon is javítani fog, hiszen a láz nagyon megterheli a szervezetet.

Fertőtleníts!
Ha valakivel egy háztartásban élsz, fontos, hogy külön vécét, fürdőszobát, étkezőt használjatok, ha lehet – ha ezt nem tudjátok megoldani, akkor rendszeresen fertőtlenítsetek, hogy minimalizáljátok a fertőzés lehetőségét.

A koronavírus esetében ugyanis azzal is számolni kell, hogy nagyon fertőzőképes, egy ember akár 3 másiknak is átadhatja.

Számodra is jobb, ha azonnal megsemmisíted a levedlett vírusrészecskéidet, és a veled együtt élők biztonságát is ez szolgálja.

Figyeld az állapotodat!
Az enyhe lefolyású koronavírus-fertőzésre egyelőre nincs enyhítő gyógyszer, az embernek ki kell bekkelnie a rossz időszakot, és várni, hogy a szervezet magától legyűrje a kórokozót.

Ha azonban elkezded rosszabbul érezni magad, és a tüneteid komolyan súlyosbodnak, akkor keresd fel a háziorvosodat telefonon – ő tudni fogja, mikor vagy annyira rosszul, hogy valóban be kell vonulnod a kórházba.

Az önmegfigyelés kiemelten fontos a nagyobb baj megelőzése érdekében.

/www.bien.hu/