Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Idén is letesztelték a gyereküléseket: több drága gyerekülés is megbukott


Az ADAC és az ÖAMTC szakemberei 29 gyermekülést teszteltek, 21 kapott jó, 6 elfogadható minősítést és 2 bukott meg – érdekes módon nem az ütközésvédelem, hanem egy olyan titok miatt, amit nem is sejtenek a szülők.

FORRÁS: FOTO©RALPH WAGNER/FOTO©ADAC/RALPH WAGNER/RALPH WAGNER

Örömmel nyugtázták a német ADAC és az osztrák ÖAMTC autós klub szakemberei, hogy több évtizedes munkájuk eredményeként a gyermekülés-gyártók igenis figyelembe veszik az észrevételeiket.

A KORÁBBAN KRITIZÁLT PONTOKON FOLYAMATOSAN JAVÍTJÁK A KONSTRUKCIÓKAT.

Talán ennek is köszönhető, hogy az októberben közreadott tesztben

21 JÓ EREDMÉNYT TALÁLNI, 6 ESETBEN ELFOGADHATÓ A VÉDELEM ÉS CSAK 2 ÜLÉS BUKOTT MEG.

Utóbbiak a Maxi-Cosi Pebble 360 Pro és a Maxi-Cosi Pebble 360 Pro + FamilyFix 360 Pro ülések, amelyek ugyan jó fizikai védelmet nyújtanak, de a kárpitban naftalint találtak – utóbbiról azt gyanítják, hogy rákkeltő hatású.

Ilyen és hasonló veszélyes anyagokra egyébként nincs hivatalos, az EU által elfogadott határérték gyermeküléseknél, ezért itt a gyermekjátékok számára meghatározott anyagokat/szintek alapján hoznak ítéletet e téren.Jó hír a szülőknek, hogy

EGYRE TÖBB GYERMEKÜLÉS NYÚJT OLYAN ÁLLÍTÁSI LEHETŐSÉGET, AMELLYEL MEGHOSSZABBÍTHATÓ ANNAK HASZNÁLATA,

a forgó ISOFIX-alapnál (menetirányban vagy annak háttal is használható ülés) arra kell figyelni, nehogy menetirányban rögzítsük a babahordozót. A gyermekülés behelyezését megkönnyítő toldatok esetenként az ajtónyílásba lóghatnak be, ezért vásárlás előtt érdemes belepróbálni a saját autóba a kinézett gyermekülést, ilyenkor rögtön ki lehet tapasztalni azt is, milyen könnyű az ülés rögzítése és a biztonsági öv használata.

Az Európai Unióban egyébként 2023 szeptembere óta már nem lehet „UN Reg. 44″ szabvány szerinti gyermekülést importálni, de a meglévő készleteket a kereskedők még 2024 augusztusáig értékesíthetik. Fontos, hogy csak a forgalmazását tiltották meg ezeknek az üléseknek, azok használata továbbra is megengedett.

 Az ADAC szakemberei a várandós anyukáknak készített biztonságiöv-adaptereket vizsgálták, és a töréstesztek alapján ezek többet ártanak, mint használnak. Az EuroNCAP programban meghatározott körülmények között elvégzett törésteszten

EGYIK VIZSGÁLT BIZTONSÁGIÖV-ADAPTER SEM VOLT KÉPES ELVISELI A TERHELÉST,

illetve alacsonyabban tartani az autóba épített 3 pontos öv alsó szárát.

Azáltal, hogy késleltették az öv ideális helyzetének elérését, még növelték is a testet érő erőhatásokat és így sérülésveszélyt, a hason és medencén mintegy harmadával (!) nagyobb terhelést rögzítettek az érzékelők. A fémkampó és a kiegészítő öv csatja ráadásulNYOMOT HAGYOTT A PRÓBABÁBU HASÁN.

Az ADAC szerint a sokéves baleseti statisztikák alapján az autókban utazó várandós kismamák nincsenek nagyobb sérülésveszélynek kitéve, mint a többiek.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük