2020 május 8-ától a korábbi sürgős szükség esetén azonnali ellátást igénylő ellátásokon és beavatkozásokon túl, Intézményünkben meghatározott feltételek mellett fokozatosan újraindulnak a járóbeteg szakellátások, az egynapos ellátások és a rehabilitációs fekvőbeteg szakellátás. A járóbeteg szakellátásokra 2020. május 7-étől lehet előjegyzési időpontot kérni a tájékoztatóban leírt szabályok szerint.
Első ütemben a COVID-19 átvitel szempontjából alacsonyabb kockázatot jelentő, egyben a beteg egészségügyi állapota szempontjából sürgősebb beavatkozások elvégzése lehetséges, szigorú higiénés rendszabályok betartása mellett.
BETEGFOGADÁSI SZABÁLYOK
- Minden járóbeteg szakellátás kizárólag előjegyzés alapján, telefonon egyeztetett időpontban fogad beteget.
- Az előjegyzéseket a telefonkonzultációt végző szakrendelések adják ki saját szakmájukra vonatkozóan, melyek elérhetőségét mellékeljük.
- A sürgősségi beutalót kiállító háziorvosnak, a beutaló kiállítása előtt telefonkonzultáció útján egyeztetni kell az érintett szakmával.
- A sürgős jelzésű beutalóval érkező betegeket munkaidőben az illetékes szakrendelés, munkaidő után a sürgősségi osztály fogadja.
- Egy szakrendelési órára 4 beteg jegyezhető elő.
- A rendelési idő 8 és 12 óra között történik.
- Első körben a mellékletben szereplő szakrendelések indulnak.
TELEFONKONZULTÁCIÓ
A veszélyhelyzet során elrendelt egyes egészségügyi intézkedésekről szóló 157/2020. (IV. 29.) Korm. rendelet szerint:
Telemedicinának minősül az a tevékenység, amelynek célja a beteg távollétében
- a beteg egészségi állapotának szakmai megítélése,
- a betegségek, illetve azok kockázatának felderítése,
- a konkrét betegség(ek) meghatározása,
- a beteg állapotának pontosabb megítéléséhez szükséges további vizsgálatok elrendelése, gyógykezelés elindítása,
- az a)-d) pont szerinti kezelések eredményességének megállapítása (távkonzultáció), valamint
- a beteg állapotának követése és diagnózis felállítása
Telemedicina keretében nyújtható különösen
- betegirányítás távkonzultáció formájában, amely a szakorvosi távkonzultációt megalapozza,
- a beteg tájékoztatására, beleegyezésére, valamint adatainak kezelésére vonatkozó nyilatkozatok fogadása,
- előszűrés távkonzultáció formájában, amelynek célja a személyes találkozáson alapuló ellátás szükségességének és az egészségi állapot súlyosságának megítélése,
- előzetes kapcsolatfelvétel, valamint adatgyűjtés, amely a távkonzultációt követő személyes találkozáson alapuló ellátást gyorsabbá és hatékonyabbá teszi,
- diagnózis, terápiás javaslat felállítása távkonzultáció keretében, illetve távmonitoring, távdiagnosztikai eszközzel,
- gyógyszer rendelése,
- korábbi, személyes találkozáson alapuló ellátást követő kontroll és utógondozás,
- távkonzílium szervezése,
- beutaló kiállítása,
- pszichoterápia, krízisintervenció, szülőkonzultáció, tanácsadás, szupportív pszichoterápia,
- fizioterápia távkonzultációs eszközzel,
- szoptatási tanácsadás,
- védőnői gondozás és
- telefonos, online vagy más formában megvalósított tanácsadás, konzultáció.”
BETEGAZONOSÍTÁS
Telefonkonzultáció esetén a beteget személyazonosító adatainak (név, születési hely, idő, anyja neve, lakcím), valamint TAJ számának megadását követően azonosítjuk. Ezeket az adatokat a medikai rendszerünkben tároljuk és ellenőrizzük.
A telefonkonzultáció eredménye lehet:
- a beteggel további teendő nincs,
- szóbeli tájékoztatás, terápiás, gyógyszeres javaslat, amit szükség szerint újabb időpont egyeztetésével ismételt telefonvizit követ, a terápiás eredmény megítélésére,
- a beteg állapota problémás, a személyes vizsgálat nem kerülhető el, előjegyzési időpont adása szükséges számára, amely takarhat járóbeteg vizsgálatot, kórházi fekvőbeteg beutalást és/vagy mentőrendelést.
Telefonkonzultáció esetében is vezetjük a kórházi HIS rendszerben a betegdokumentációt, melyek az EESZT-ben elérhetők lesznek.
BETEGFOGADÁSI REND
Telefonon történő bejelentkezést/előjegyzést követő személyes megjelenés
- Minden előjegyzett betegnek az előjegyzési időpontját megelőzően 30 perccel meg kell jelennie a Kórház bejárata mellett elhelyezett Konténernél pre triage-ra.
- A Konténerben a pre triage folyamatában a következő feladatokat végezzük el:
- járványügyi kérdőív kitöltése,
- lázmérés,
- kézfertőtlenítés,
- védőmaszkkal való ellátás,
- tájékoztatás a betegellátás járvány helyzet alatti folyamatáról.
- A kórház területére az előjegyzési időpontját megelőző 10 perccel korábban léphet be a beteg.
- Csak a járványügyi szempontból negatív beteget irányítjuk a szakrendelésre!
- Amennyiben a beteg a megadott előjegyzési időpontban nem jelent meg, új
időpontot kell kérnie.
- A szakrendelésekre kizárólag az előzetes telefonkonzultáción részt vett és előjegyzési időponttal rendelkező betegek mehetnek be.
- Amennyiben az adott beteg vizsgálatához további diagnosztikai vizsgálatok szükségesek, akkor azokat úgy szervezzük meg, hogy lehetőség szerint a beteg ne várakozzon a vizsgálati eredményekre, hanem EESZT-n keresztül megkapja a szükséges terápiás javaslatokat, gyógyszereket. Szóbeli tájékoztatás szükségessége esetén a beteg a vizsgálatot követő napon a telemedicina keretében kaphat információt az eredményekről és teendőiről. Ha elkerülhetetlen a vizsgálati eredmények utáni betegtalálkozó, akkor új előjegyzési időpontot adunk a beteg számára.
A járványügyi helyzet változása függvényében az eljárásrend változhat.
Melléklet: Szakrendelések elérhetőségei
Szakrendelő megnevezése |
Helyiség |
Telefonkonzultációs elérhetőség |
Kardiológia |
I. Kardiológiai szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 3671-es mellék |
„Általános” belgyógyászat (diabetológia, nephrológia, endokrinológia) |
I. Belgyógyászati szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5133-as mellék |
Gasztroenterológia |
I. Gasztroenterológiai szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5233-as mellék |
Belgyógyászat Telefonkonzultáció |
Endokrinológiai szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5369-es mellék |
Neurológia |
I. Neurológiai járóbeteg szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5171-es mellék |
Neurológia Telefonkonzultáció |
Hotel épület IV. em. B oldal Nappali ellátás kezelője |
8:00-12:00 +36 45 502 100 4901-es mellék |
Szemészet |
I. Szemészeti járóbeteg szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5127-es mellék |
Szemészet Telefonkonzultáció |
II. Szemészeti járóbeteg szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5227-es mellék |
Szülészet |
I. Nőgyógyászati járóbeteg szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5344-es mellék |
Szülészet Telefonkonzultáció |
II. Nőgyógyászati járóbeteg szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5144-es mellék |
Fül-orr-gége |
II. Fül-orr-gégészeti szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5132-es mellék |
Fül-orr-gége Telefonkonzultáció |
I. Fül-orr-gégészeti szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5131-es mellék |
Reumatológia |
I. Reumatológiai járóbeteg szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5175-ös mellék |
Reumatológia Telefonkonzultáció |
Dexa vizsgáló |
8:00-12:00 +36 45 502 149 |
Radiológia – Általános röntgen diagnosztika |
Alagsor |
8:00-12:00 +36 45 502 129 |
Radiológia – Ultrahang |
Alagsor |
8:00-12:00 +36 45 502 130 |
Radiológia – Mammográfia |
Alagsor |
8:00-12:00 +36 45 502 129 |
Radiológia – CT |
CT |
8:00-12:00 +36 45 502 195 |
Radiológia – MR |
MR |
8:00-12:00 +36 45 502 197 |
Sebészet |
Általános sebészeti szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5142-es mellék |
Sebészet Telefonkonzultáció |
Urológiai szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5240-es mellék |
Traumatológia |
Traumatológiai szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5140-es mellék |
Traumatológia Telefonkonzultáció |
Traumatológiai osztály, V. emelet |
8:00-12:00 +36 45 502 100 3240-es mellék |
Tüdőgyógyászat + Telefonkonzultáció |
II.Neurológiai járóbeteg szakrendelő |
12:00-14:00 +36 45 405 088 |
Laboratórium + Telefonkonzultáció |
Laboratórium immunkémia részleg |
8:00-12:00 +36 45 502 179 |
Gyermekgyógyászat |
Csecsemő és gyermekgyógyászati szakrendelő |
8:00-12:00 +36 45 502 100 5155-ös mellék |
Gyermekgyógyászat Telefonkonzultáció |
Csecsemő és Gyermekgyógyászati osztály |