A boltok megelégelték az önkiszolgáló pénztárakat: egyre több panasz érkezik a berendezésekről. Világszerte tetemes károkat okoznak a vevők, az angoloknál már egyenesen az önkiszolgáló kasszák beszüntetését emlegetik.
Több bolt bevezette az önkiszolgáló pénztárakat, ám úgy tűnik, hogy nem jelentenek hosszú távú megoldást, hiszen számos probléma merült fel velük kapcsolatban – írja a Pénzcentrum. Mint kiderült, a vásárlók meglehetősen elégedetlenek, és a bolti lopások is gyakoribbakká váltak.
A boltok kénytelenek voltak átértékelni, hogy szükségük van-e valóban a berendezésekre, tekintve, hogy sokkal több velük a probléma, mint amennyi hasznuk van.
Az önkiszolgáló pénztárak jövője
A helyzet általános, nemcsak Magyarországon, hanem több országban is. Angliában nem egy nagyobb bolt bejelentette, hogy csökkenti vagy teljesen megszünteti a berendezéseket. Az angliai Asda pénzügyi vezetője például azt mondta, hogy magasabb óraszámban fogják foglalkoztatni a munkatársakat, mely arra utal, hogy az önkiszolgáló gépeket fel fogja váltani az élő munkaerő. Ennek oka az is, hogy egy felmérésből kiderült, hogy
minden nyolcadik felnőtt vásárló elismerte, hogy volt példa arra, hogy olcsóbb terméket szkennelt be a valódi, hazavitt áru helyett.
Becslések szerint a kiskereskedők nagyjából 4,5 milliárd dollárt buknak a lopások miatt világszerte, ami négyszer annyi, mint a személyzettel működő pénztárak esetében.
Nem csak a boltoknak jelent gondot az önkiszolgáló kassza
Az automaták a vásárlók számára is kihívást jelentenek, hiszen a használatukban sokszor segítségre van szükségük, ráadásul sok esetben lassan működnek a gépek, vagy egyéb, nem várt probléma merül fel velük kapcsolatban. Sokan vannak ugyanakkor, akik gyorsabbnak ítélik az önkiszolgáló kasszákat, és kényelmesebbnek is tartják. Jelen állás szerint ez nem hatja meg a boltokat, így a jelentős csökkenés több munkaerőt vagy megemelt munkaórákat fog eredményezni a dolgozók számára.