Közzétette - Kategória - Magyarország hírei - Bűnügyi - Gazdasági - Politikai hírek

Gyorsabb ügyintézés​ jöhet az egészségügyben: cél, hogy a betegek a legjobb ellátásban részesüljenek


Rendkívül fontos, hogy a beteg érdekét és kényelmét szolgálják az egészséginformatikai rendszerek, továbbá ne terheljék az ellátórendszert olyan felesleges adminisztrációval, amelyek megoldhatók elektronikusan.

Címlapkép: Getty Images

Mintegy 12 ezer magánszolgáltató​ csatlakozott már az idén 5 éves EESZT-hez, amelyben a kezelt egészségügyi adatok száma meghaladja az 1 milliárdot – ismertette Szabó Bálint, az Egészséginformatikai Szolgáltató és Fejlesztési Központ (ESZFK) ügyvezetője, Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFŐ) informatikai főigazgató-helyettese Portfolio Private Health Forum 2022 szakmai rendezvényen – írja a portfólió.

Szabó Bálint, az Egészséginformatikai Szolgáltató és Fejlesztési Központ (ESZFK) ügyvezetője, Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFŐ) informatikai főigazgató-helyettese kiemelte:

cél, hogy a betegek a lehető legjobb ellátásban részesüljenek, mind az állami, mind a magánszolgáltatóknál, ők ehhez biztosítani tudják azokat az adatokat, amelyek a betegekkel kapcsolatban keletkeztek.

A jó betegútmenedzsmenthez a kulcs, hogy az adatok meglegyenek, azokat szolgáltatni is tudják és hozzáférhetők legyenek – tette hozzá. Fontos mérföldkőnek nevezte a magyar egészségügyi informatika szempontjából az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (a továbbiakban: EESZT) létrejöttét, és legalább akkora volt az is, hogy 2022 elején a magyar állam megvásárolta a T-Systems egyik leányvállalatát, a Pan-Inform, amely két dologról híres:

az egyik, hogy ők fejlesztették nagyrészt az EESZT ősét, a kialakításában is nagyon fontos szerepük volt. Tehát, nagyon nagy core kompetenciával rendelkeztek az EESZT vonatkozásában

másrészt kórházi intézményi információs rendszerek vonatkozásban az egyik meghatározó cég Magyarországon, ők fejlesztették az eMedSol termékcsaládot.

Az Egészséginformatikai Szolgáltató és Fejlesztési Központnak (ESZFK) három fontos küldetése van:

E-health ágazati kompetencia központként kell funkcionálnia, így tisztában kell lennünk azokkal a nemzetközi trendekkel, fejlesztési lehetőségekkel, amely minden területen meghatározza a beteg/ügyfél és ellátótámogatást.

Emellett elsősorban az állami intézmények számára e-health tervezés/fejlesztés konzorciumi partnerként részt tud venni különböző fejlesztésekben.

Központi IT szolgáltatást végeznek, pl. az EESZT, miniHIS, eMedSol, gyógyszertárak stb.

További részleteket itt olvashat.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.