Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Figyelmeztetést kaptak a magyarok: nem kell kidobni a lejárt élelmiszert


Szemléletformáló kampányt kezdeményez az Auchan Magyarország – közölték a szervezők hétfőn. A belföldi háztartások évente majdnem 250 ezer tonna élelmiszert pazarolnak el, holott számos termék a minőségmegőrzési idő után is biztonsággal fogyasztható.

A kampányra a termékjelölések tisztázása miatt van szükség,

számos termék ugyanis a minőségmegőrzési idő után is biztonsággal fogyasztható.

A Nébih Maradék nélkül című élelmiszerpazarlás-megelőzési programjának legfrissebb útmutatója ismerteti, hogy melyik élelmiszertípus körülbelül meddig hasznosítható, az Auchan áruházak vásárlói pedig matricákat kapnak, amellyel otthon megjelölhetik a közeli lejáratú termékeket. A kezdeményezéssel arra akarják a fogyasztókat ösztönözni, hogy nézzék át az otthoni készleteiket, hogy azokból minél kevesebb kerüljön a szemetesbe.

A közlemény szerint a felvilágosítás azért is indokolt, mert adományként is hozzájuthat valaki minőségmegőrzési időn túli élelmiszerekhez. A belföldi háztartások közben évente majdnem 250 ezer tonna élelmiszert pazarolnak el, ennek összértéke csaknem 380 milliárd forint – olvasható az Auchan Még jó! kampányának honlapján.

Az oldalon ismertetik azt is, hogy például

a tojás a minőségmegőrzési idő után két héttel, a konzervek pedig akár egy év múlva is fogyaszthatók,

ha a csomagolásuk sértetlen, a tárolásuk és a szállításuk megfelelt az előírásoknak, gyanús elváltozást pedig nem mutatnak.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük