Közzétette - Kategória - Belföldi krónikák

Évi 300 ezer forint plusszal már elégedettek lennének a magyar dolgozók


Azok a munkavállalók, akik jónak tartják a cafeteria juttatásukat, jelentősen elégedettebbek a munkahelyükkel – derült ki az OTP Bank megbízásából készült cafeteria kutatásból, amelyben munkavállalókat kérdeztek a béren kívüli juttatásaikról.

Készítő: Szabó Gábor
|
Forrás: Fotó: Szabó Gábor – Origo

Kiderült, a jó juttatási csomag ismérve a személyre szabhatóság, valamint, hogy annak mértéke eléri az évi 300 ezer forintot. A SZÉP-kártya kiemelkedik a cafeteria elemek közül kedvező adózásával és sokszínű felhasználhatóságával.A magas infláció és a reálbér-csökkenés miatt a munkavállalók jelentős részének nehezebb lett a napi megélhetés, mint akár csak egy évvel ezelőtt. Éppen ezért a munkahellyel kapcsolatban is felértékelődtek az anyagi szempontok. Ez az OTP Bank immáron harmadik alkalommal elkészült cafeteria kutatásából is kiderült: ha most választanának a megkérdezettek munkahelyet, jelentősen többen döntenének elsődlegesen az alapbér és a béren kívül kapott egyéb juttatások alapján, mint a korábbi években. Az alapbér magasan a legfontosabb: 65 százalék választotta a TOP3 szempontba, mögötte második helyen a béren kívüli juttatások végeztek, 32 százalékkal. A cafeteria ezzel fontosabb szempontnak bizonyult, mint a munkakör, vagy a munkahely megközelíthetősége.

Az is mérhető, hogy egy jó cafeteria csomag jelentős szerepet játszik a munkahellyel való elégedettségben. A válaszadók közel fele (49 százalék) elégedett a munkahelyével, ugyanez az arány azok között, akik saját elmondásuk szerint jó cafeteria csomagot kapnak, 76 százalék. Vagyis azok a munkavállalók, akik jó juttatási csomagot kapnak, másfélszer elégedettebbek a munkahelyükkel, mint azok, akik nem értékelik megfelelőnek a béren kívüli juttatásukat.A SZÉP-kártya a legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma a megkérdezettek körében, amivel kapcsolatban a munkavállalók számára legfontosabb szempont, hogy minél több helyen lehessen vele fizetni. A válaszadók 74 százaléka sorolta TOP3 szempont közé az elfogadóhelyek számát, 47 számára ez a legfontosabb. Az elfogadóhelyi hálózat mérete mellett minden egyéb szempont csak másodlagos: a második helyen végzett kibocsátó megbízhatósága csupán 10 százalék, a harmadik helyen álló mobilalkalmazás elérhetősége pedig csak 9 százalék számára volt fontos.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük