A szakértők szerint viszont a vezetők feladata, hogy megtalálják, mivel lehet motiválni a fiatal dolgozókat – írja az instylemen.hu.
A Wall Street Journal számolt be arról, hogy az 1990-es évek közepétől a 2010-es évek elejéig született Z-generáció tagjait a megkérdezett menedzserek lustának és túl érzelmesnek minősítették.
A Z-generáció munkamoráljáról az Insider által megkérdezett idősebb vezetők többsége (boomertől a millenialokig) is hasonlóan nyilatkozott. A felmérésben olyan állítások hangzottak el a vezetők részéről, hogy a pályakezdő Z-generációs munkavállalók 70%-ából hiányzik a motiváció és a kezdeményezőkészség.
Ugyanakkor hangzott el ellenvélemény, például egy biotechnikai cég vezetőjétől, aki megfigyelte, hogy a fiatal alkalmazottak nagyon jól teljesítenek az adatok rendezésében és összegzésében, vagyis szerinte csak másfajta munkarendszerre van szükségük, mint az idősebbeknek.
Az Insider által megszólaltatott szakértők szerint az idősebbek és a Z-generáció közötti szakadék abból ered, hogy azok a friss diplomások, akik most kezdenek dolgozni, az idejük nagy részét online órákon töltötték, és emiatt bizonyos képességeik egyszerűen nem fejlődtek – mások viszont igen. Az pedig a vezetők feladata, hogy ezeket be tudják csatornázni a munkafolyamatokba.