Közzétette - Kategória - Tech hírek: PC - Mobil tippek-trükkök érdekességek

Csalókra figyelmeztet a magyar bank: ne dőlj be, nullázzák a számlád



Az elmúlt időszakban a CIB Bank több ügyféltől kapott jelzést, hogy csalók megpróbálták telefonon vagy e-mailben megszerezni banki adataikat.

  • PIN kód, Telefonos Azonosító Kód, belépési jelszó, bankszámlaadatok (számlaszám, limit, egyenleg stb.) és bankkártyaadatok megadása telefonos beszélgetésben vagy e-mailben. Ezeket az adatokat kizárólag közvetlenül az online felületeinken (pl. internetbank, mobilalkalmazás) vagy a telefonos ügyfélszolgálatuk automata menürendszerében kérhetik!
  • Egyes beállítások vagy funkciók frissítéséhez szükséges újrahitelesítés/engedélyezés: ilyen esetben szintén közvetlenül az online felületeken (pl. internetbank, mobilalkalmazás) kommunikálnak az ögyfelekkel.
  • Távoli hozzáférést biztosító program telepítése az online bankolásra használt készülékére. (A csalók jellemzően legtöbbször az AnyDesk telepítését kérik.)

Abban az esetben, ha banki adatad illetéktelenek tudomására jutnak, azt kérik, haladéktalanul intézkedj az alábbiakról:

  • Tegyél rendőrségi feljelentést!
  • Ha bankkártyaadataid jogosulatlan személyek tudomására jutottak, azonnal tiltsd le bankkártyádat éjjel-nappal elérhető telefonos ügyfélszolgálaton keresztül: (+36 1) 4 242 242!

Telefonos Azonosító Kódod, illetve internetbankhoz/mobilalkalmazáshoz kapcsolódó belépési adataid illetéktelenek tudomására jutása esetén pedig kérjik, hogy az alábbi lehetőségek közül válassz:

  • Állítsd vissza a telefon gyári beállításait!
  • CIB Bank Mobilalkalmazás és #withKEY esetén regisztráld újra az alkalmazást!
  • CIB Internet Bank esetén: telepítsd újra az internetbankot!